logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

ورزشکاران به دلیل آلودگی هوا از فعالیت ورزشی در فضای باز خود داری کنند

ورزشکاران-به-دلیل-آلودگی-هوا-از-فعالیت-ورزشی-در-فضای-باز-خود-داری-کنند
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به اینکه از روز پنج‌شنبه هوای زنجان الوده بوده و هشدار‌های لازم داده شده است، گفت: به دلیل تداوم آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در هوا علاقه‌مندان به ورزش به دلیل آلودگی هوا از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه هوای زنجان به دلیل آلودگی و وجود ذرات معلق در وضعیت هشدار قرار داشت، اظهار کرد: در طول روز‌های گذشته ۸ بیمار قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کرد.  

وی با بیان اینکه حال مراجعان مسائد بود و نیاز به بستری در بیمارستان را نداشت، افزود: به دلیل تداوم آلودگی هوا در استان امکان اینکه مراجعات به مراکز درمانی بیشتر شود وجود دارد با این حال شهروندان در صورت نیاز با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل نمایند.    

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به اینکه توصیه اکید در روز‌هایی که الودگی هوا بالا می رود، استفاده از ماسک فیلتر دار است، گفت: ماسک‌های بدون فیلتر نمی‌توانند محافظت لازم را از ورود غبار ریز موجود در هوا به ریه‌ها داشته باشند.  

وی با تاکید بر اینکه افرادی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرونی هستند پس از رسیدن به منزل بهتر است استحمام کنند، عنوان کرد: سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون‌شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب فیلتردار استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشد.  

تقی‌لو با اشاره به اینکه به دلیل تداوم آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در هوا علاقه‌مندان به ورزش به دلیل آلودگی هوا از فعالیت در فضای باز خودداری کنند، تصریح کرد: متاسفانه دوچرخه‌سوران در این روز‌ها همچنان در فضای باز فعالیت دارند اما توصیه اکید این است که در هوای الوده از قرارگیری در فضای باز بپرهیزند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر