logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۵۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان:

ترافیک زنجان به دلیل بازگشایی مدارس است/ تلاش برای برقراری سرویس مدارس در زنجان

ترافیک-زنجان-به-دلیل-بازگشایی-مدارس-است-تلاش-برای-برقراری-سرویس-مدارس-در-زنجان
رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ترافیک زنجان به دلیل بازگشایی مدارس است، گفت: از زمان بازگشایی مدارس شاهد افزایش ترافیک در بازه زمانی شروع و تعطیلی مدارس در صبح و بعدازظهر به‌خصوص در نزدیکی مدارس هستیم.

محمدحسن خلجی در گفت و گو با موج رسا;  با اشاره به بازگشایی مدارس از روز 14 فروردین، اظهار کرد: از زمان بازگشایی مدارس شاهد افزایش ترافیک در بازه زمانی شروع و تعطیلی مدارس در صبح و بعدازظهر به‌خصوص در نزدیکی مدارس هستیم.

وی با اشاره به عدم فعالیت سرویس مدارس، ابراز کرد: به دلیل نبود سرویس مدارس اولیا شخصاً دانش‌آموزان را به مدرسه می‌برند و در موقع برگشت نیز اولیا این کار را انجام می‌دهند که این کار منجر به ترافیک شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به‌احتمال تعطیلی و مجازی شدن دوباره مدارس و اینکه فعلاً اولیا و سرویس مدارس به این نتیجه نرسیده اند که حضوری بودن کلاس های درس پایدار است، فعلاً ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان را خود اولیا پیگیر هستند و خودشان این کار را می‌کنند، تصریح کرد: توصیه‌ای که به اولیا داریم این است که دانش‌آموزانی که در یک مدرسه تحصیل می‌کنند و در یک محله ساکن هستند یکی از اولیا، دانش‌آموزان را به‌جای همه اولیا به مدرسه بیاورند.

وی در توصیه به اولیا اعلام کرد: اولیا اصراری برای اینکه دانش‌آموز را دم در مدرسه پیاده کنند نداشته باشند و اگر دانش‌آموز امکان این را دارد که خودش به مدرسه برود بخشی از مسیر را دانش‌آموز پیاده‌روی کند.

وی با بیان اینکه در نزدیکی مدارس تابلوهای راهنما و نوشته‌هایی وجود دارد که به رانندگان هشدار می‌دهد که به محدوده مدرسه وارد می‌شوند، ادامه داد: رانندگانی که به این محدوده‌ها وارد می‌شوند سرعت خود را کاهش دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ما و آموزش‌وپرورش در تلاش هستیم درصورتی‌که مدارس به‌صورت حضوری ادامه پیدا کند تکلیف سرویس مدارس را مشخص کنیم، افزود: شاهد ترافیک در مسیر گلشهر به سمت پل ولی‌عصر و میدان ارتش هستیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک مینی‌بوس 20 دانش‌آموز را به مدارس می‌برد اما الان به‌ازای هر مینی‌بوس 20 خودرو در خیابان‌ها افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد: در زمان مدارس نیروهای کمکی و سطح شهر را برای رفع ترافیک مدارس به‌کارگیری می‌کنیم.

خلجی با اشاره به مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد و منجر به ترافیک می‌شود، تصریح کرد: مسیر گلشهر به زیباشهر مشکلاتی وجود دارد که به شهرداری اعلام کرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا مشکلات رفع شود./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر