logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۵۹۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

سالانه ۱۶۵ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود/ نیاز دام سنگین زنجان از استان‌های دیگر تامین می‌شود

سالانه-۱۶۵-هزار-تن-شیر-در-استان-زنجان-تولید-می‌شود-نیاز-دام-سنگین-زنجان-از-استان‌های-دیگر-تامین-می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان با واحد‌های صنعتی و سنتی گاو شیری که دارد سالانه بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر تولید می‌کند، گفت: بیش از ۲۰ درصد شیر تولید شده مازاد بوده و به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان از جمله استان‌هایی که موفقیت‌های خوبی در ارتباط با پرورش دام سبک بدست آورده و نمونه بارز آن پرورش گوسفند چند قلوزا است که در این مسیر حتی استان‌های دیگر را نیز کمک می کند تا ژن چند قلوزایی در دام سبک استان‌های مختلف کشور نهادینه شود و عملکرد تولید بالاتر رود.  

وی با بیان اینکه استان زنجان در تامین گوشت دام سبک هیچ مشکلی ندارد و حتی صادرات گوشت سبک را نیز انجام می‌دهد، افزود: سالانه ۱۵ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که به طور کامل نیاز استان به گوشت قرمز را مرتفع می‌کند.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: با وجود مازاد تولید در گوشت دام سبک، اما در تامین گوشت دام سنگین کمبود وجود دارد به همین دلیل گوشت دام سبک را صادر و در مقابل آن گوشت دام سنگین وارد می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۵ هزار تن شیر در استان تولید شد که بیش از ۲۰ درصد آن مازاد بود، گفت: این میزان تولید شیر از طریق ۱۲۵ واحد صنعتی گاوداری شیری و حدود ۶۰۰ واحد سنتی تولید شده است.  

صادقی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل خشکسالی موجود برخی از دامداران اقدام به کشتار دام‌های مولد و شیرده کردند، ابراز داشت: اما در راستای ممانعت از ایجاد مشکلات بعدی و کاهش میزان تولید در استان قانون منع کشتار دام‌های مولد اجرا شد.  

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کشتار دام مولد به پایین‌ترین سطح رسیده است، عنوان کرد: کشتار دام آبستن نیز ممنوع شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر