logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۹۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پوشش واکسن سرخک در استان زنجان ۱۰۰ درصد است/ موردی از بیماری سرخک در استان نداشتیم

پوشش-واکسن-سرخک-در-استان-زنجان-۱۰۰-درصد-است-موردی-از-بیماری-سرخک-در-استان-نداشتیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن سرخک در سن یک و یک و نیم سالگی برای ممانعت از ابتلای دوباره به ببماری سرخک کافی است، گفت: استان زنجان پوشش ۱۰۰ درصدی به لحاظ واکسیناسیون بیماری سرخک دارد.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شیوع بیماری سرخک در کشور افغانستان و ورود اتباع آن به کشور ما سبب شده تا عده‌ای در کشور ما نیز در برخی استان ها به بیماری سرخک مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان بیمار مبتلا به سرخک گزارش نشده است، افزود: طبق آمار موجود پوشش واکسیناسیون علیه بیماری سرخک در استان زنجان ۱۰۰ درصد است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه دو نوبت برای تزریق واکسن بیماری سرخک وجود دارد، گفت: اگر افراد دو نوبت تزریق واکسن را انجام داده باشند امکان ابتلای مجدد به بیماری کم تر خواهد بود. با این حال حتی اگر یک دوز واکسن سرخک در یک سالگی تزریق شده باشد و کودک هنوز به سن یک و نیم سالگی نرسیده باشد تا دوز دوم را تزریق کند احتمال ابتلا به بیماری پایین خواهد بود.

وی بیان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن منتشر می شود.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی به لحاظ تامین واکسن سرخک در استان وجود ندارد، گفت: تاکید ما این است والدین حتما کوکان خود را در سن یک و یک و نیم سالگی علیه بیماری سرخک واکسینه کنند و در این راستا از والدین تقاضا داریم با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر