logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۵۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان:

تعرفه‌های بهشت زهرا(س) زنجان 30 تا 32 درصد افزایش می‌یابد/ ایجاد قطعه ویژه هنرمندان در آرامستان زنجان نیازمند ارائه اطلاعات هنرمندان از سوی ارشاد اسلامی است

تعرفه‌های-بهشت-زهرا(س)-زنجان-30-تا-32-درصد-افزایش-می‌یابد-ایجاد-قطعه-ویژه-هنرمندان-در-آرامستان-زنجان-نیازمند-ارائه-اطلاعات-هنرمندان-از-سوی-ارشاد-اسلامی-است
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان با اشاره به افزایش 30 تا 32 درصدی تعرفه‌های بهشت زهرا(س) گفت: با توجه به دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر مقرر شد تا تعرفه‌ها به‌صورت معقول و منطقی افزایش پیدا کند.

به گزارش موج رسا; مجید دوستی، ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به برون‌سپاری خدمات بهشت زهرا(س) اظهار داشت: قرارداد شرکتی که این کار را انجام می‌داد در ابتدای فروردین امسال به پایان رسیده اما به‌صورت استعلامی 2 ماه با این شرکت ادامه می‌دهیم تا مناقصه در خرداد برگزار و شرکت بعدی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه ممکن است همین شرکت فعلی در مناقصه برنده شود و ممکن است شرکت دیگری باشد که بعد از باز شدن پاکت‌ها مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: برون‌سپاری خدمات بهشت زهرا(س) شامل تغسیل، تدفین، نظافت و فضای سبز است.

دوستی در خصوص وضعیت فروشگاه موجود در بهشت زهرا(س) گفت: دید کلی در شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد که بتوانیم به‌صورت سرمایه‌گذاری از آن بهره برده و سرمایه‌گذار را مثل شهرهای بزرگ، جذب کنیم و در قالب سرمایه‌گذاری بتوانیم سایر پروژه‌ها را نیز از این محل انجام دهیم.

وی در خصوص راه‌اندازی اتوبوس در مسیر بهشت زهرا(س) ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، یک دستگاه اتوبوس برای مسیر بهشت زهرا(س) تامین شده که در روزهای پنج‌شنبه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان با اشاره به افزایش تعرفه‌های بهشت زهرا(س) گفت: با توجه به دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر مقرر شد تا تعرفه‌ها به‌صورت معقول و منطقی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها برای امسال حدود 30 تا 32 درصد افزایش دارد، تصریح کرد: البته مبالغ هنوز نهایی نشده که طی روزهای آینده، نهایی و اعلام می‌شود که تعرفه‌ها مختلف بوده و به تفکیک شامل قبور، کفن، دفن، تغسیل و همچنین بندهای اطفال و بزرگسالان است و افزایش‌ها نیز متغیر خواهد بود.

دوستی در خصوص افزایش قبور جدید در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: آرامستان جدید در بهشت زهرا(س) طرح جامع توسعه دارد که با توجه به این طرح، مباحث توسعه‌ای در قبور، فضای سبز، مبلمان، زیباسازی و حتی پارک‌های موضوعی هم پیش‌بینی شده و شرایطی ایجاد می‌شود که آرامستان، یک محیط آرام‌بخش باشد و مردم بتوانند محیط آرامی داشته باشند نه اینکه آنجا را فقط یک گورستان ببینیم بلکه تمام جوانب در طرح جامع توسعه، دیده شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری زنجان در خصوص زمین بهشت زهرا(س) خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق راه و شهرسازی استان در حال پیگیری است که طی چند روز آینده بتوانیم سند رسمی محدوده 50 هکتاری را به نام سازمان انتقال دهیم.

وی در خصوص ایجاد علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر بهشت زهرا(س) گفت: آرامستان جدید زنجان، مجموعه‌ای نوپا است و اگر بتوانیم تملک و انتقال سند را داشته باشیم، مبادی ورودی و خروجی بهشت زهرا(س) اصلاح خواهد شد که در این صورت از بار ترافیکی نیز کاسته می‌شود.

دوستی در خصوص عدم تخصیص قطعه ویژه هنرمندان و نام‌آوران در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید با شهرداری زنجان مکاتبه کرده و آمار و مشخصات هنرمندان را در اختیار شهرداری قرار دهد تا بر حسب آن بتوانیم قطعه ویژه هنرمندان را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان، آماری از تعداد و مشخصات هنرمندان و مشاهیر رشته‌های مختلف ندارد، خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات لازم از هنرمندان و مشاهیر باید از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختیار شهرداری زنجان قرار گیرد قطعه ویژه هنرمندان را بتوانیم در طرح توسعه آرامستان، برنامه‌ریزی کرده و مد نظر قرار دهیم.

دوستی در خصوص آرامستان‌های سابق شهر زنجان گفت: برای همسطح‌سازی قبور، تامین تاسیسات و جداره‌سازی آرامستان‌های قبلی نیز اعتباری از طریق شورای شهر زنجان اختصاص پیدا کرده تا بتوانیم این موارد را نیز در چرخه کاری قرار دهیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر