logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۵۹۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

58 روستای شهرستان خدابنده نیازمند بازنگری طرح هادی است

58-روستای-شهرستان-خدابنده-نیازمند-بازنگری-طرح-هادی-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 58 روستای شهرستان خدابنده، نیاز به بازنگری طرح هادی دارد ضمن اینکه 67 درصد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: شهرستان خدابنده دارای 183  روستای بالای 20 خانوار است که علاوه بر تهیه نقشه طرح هادی برای 100 درصد این روستاها برای برخی از روستاهای زیر 20 خانوار نیز نقشه طرح هادی تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 58 روستا با توجه به اتمام افق نقشه طرح هادی، نیازمند بازنگری می‌باشد که برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برآورد شده است.

خواجه‌ای افزود: از 183 روستای بالای 20 خانوار شهرستان خدابنده در 108 روستا (معادل 59 درصد) طرح هادی اجرا شده که  این میانگین در استان 58 درصد و در کشور 45  درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 25 روستای خدابنده در سال گذشته آسفالت شده است، گفت: همچنین دهیاری‌های 28 روستای این شهرستان نیز نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران اقدام کرده‌اند که در سال آتی از اعتبارات قیر رایگان نسبت به آسفالت‌ریزی آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی به اقدامات این شهرستان در حوزه مسکن شهری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدا تاکنون 64 واحد در حوزه مسکن شهری در شهرهای قیدار، سجاس، زرین‌رود و گرماب جهت تامین مسکن اقشار کم‌درآمد، احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

خواجه‌ای  با بیان اینکه در سال گذشته نیز عملیات اجرای 10 واحد مسکن طرح نهضت ملی در شهر زرین‌رود، شروع شده است، خاطرنشان کرد: این عملیات نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا مرحله اتمام فونداسیون و دیوارچینی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 520 واحد نیز در شهر قیدار در مرحله آماده‌سازی معابر است که  اجرای آن در سال آتی انجام می‌شود.

خواجه‌ای با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان خدابنده گفت: از 25488 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان 17100 واحد (معادل 67 درصد) مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر