logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۵۹۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری استان زنجان ۱۱ برابر شد

سرمایه-صندوق-پژوهش-و-نوآوری-استان-زنجان-۱۱-برابر-شد
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری استان زنجان با کمک مجموعه استانداری و استاندار ۱۱ برابر شده و به ۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

علی آذر پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اخیرا در راستای توسعه اکوسیستم علم و فناوری استان زنجان تفاهم نامه‌ای با پارک فاوا بسته شده است، اظهار داشت: استان زنجان از نظر اکوسیستم علم و فناوری تقریبا جزو آخرین استان هایی است که پارک علم و فناوری در آن تاسیس شده است.

وی افزود: با این حال سه پارک و چندین مراکز رشد در استان مستقر است و یکی از برنامه های اصلی که در استان وجود دارد توسعه این اکوسیستم است، با این شرایط سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری استان با کمک مجموعه استانداری و استاندار ۱۱ برابر شده و به ۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه برای احداث پارک علم و فناوری استان به دنبال زمین هستیم، گفت: مسئولان نیز در تلاش هستند تا این زمین تامین شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان اولین استانی است که با پارک فاوا تفاهم نامه منعقد کرد، عنوان کرد: وجود پارک فاوا برای استان مزایای بالایی دارد به طوری که این امر سبب می شود تعداد استارتاپ های مورد حمایت افزایش یابد.

اذر پیوند با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۶ هسته فناور در پارک استان زنجان وجود دارد، گفت: البته در پارک علوم پایه، مرکز رشد دانشگاه زنجان، مرکز رشد دانشگاه آزاد، مرکز رشد جهاد دانشگاهی نیز هسته های فناور دیگری در حال فعالیت هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه امضای قرارداد فاوا سبب شد تا ما بتوانیم ۴۰ هسته فناور دیگر را نیز فراهم کنیم گفت: مقرر است تا مجموعه اکوسیستم پارک علم و فناوری استان در کنار هم در حوزه تخصصی ICT فراخوان دهند.

وی با بیان اینکه حوزه تخصصی ICT صرفا کامپیوتر نیست، گفت: در هفت حوزه از قبیل گلخانه های هوشمند، ربات ها، تولید محتوا فراخوان داده خواهد شد.

آذر پیوند ابراز داشت: ۱۰۰ ایده از استان جمع آوری و ۴۰ ایده با ارایه اعتبار حمایت خواهد شد. با این وجود طبق قرارداد مذکور در حال حاضر ۴ میلیارد تومان سرمایه اولیه برای حمایت از ایده ها وجود دارد که در صورت کارکرد بهتر این اعتبار قابلیت افزایش خواهد داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر