logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۵۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

رونق تولید باید در استان زنجان مورد توجه قرار گیرد/ پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود

رونق-تولید-باید-در-استان-زنجان-مورد-توجه-قرار-گیرد-پول‌پاشی-سبب-اشتغال‌آفرینی-نمی‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند که پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی عصر امروز در اولین جلسه شورای ادارای استان زنجان در سال جدید اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، اصالتاً برای تذکر و ترویج تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا، ابزاری در اختیار انسان است تا به وسیله آن سریعتر از حالت عادی خود را در پارسایی به جلو حرکت دهد، خاطرنشان کرد: حواسمان هم باید به شئونات شخصی و هم شئونات سیاسی و حکومتی، جمع باشد چرا که رفتار انسان‌ها کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر مسئولان، تقوا را در شئونات شخصی و حکومتی رعایت کنند، تاثیر وضعی بر کل حرکت جامعه و مجموعه دولت در استان دارد.

استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: به هر کدام از این عبارت‌ها نگاه جداگانه شده و در عین حال به همدیگر مرتبط هستند.

وی افزود: برای مثال؛ اگر اشتغال‌آفرین به‌صورت جدا مطرح می‌شد، همان اتفاقی می‌افتاد که در سال‌های گذشته افتاده و در واقع پول‌پاشی شده که نتیجه‌ای نداشته است.

افشارچی با بیان اینکه اشتغال‌آفرینی نمی‌شود مگر اینکه تولید داشته باشیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند که پول‌پاشی سبب اشتغال‌آفرینی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تولید با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود، اظهار داشت: دانش‌بنیان بودن یعنی اینکه میزان انرژی که برای تولید می‌گذاریم، کمتر از قبل باشد و با نوآوری به ارزش افزوده بیشتر برسیم لذا رهبر انقلاب نیز تاکید بر تولید داشتند که تولید دانش‌بنیان را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه چند ماهی است که کار خود را بر روی سرمایه‌گذاری آغاز کرده‌ایم، گفت: محقق شدن سرمایه‌گذاری مورد نظر یعنی افزایش تولید که از آن طریق به اشتغال‌آفرینی برسیم.

وی با بیان اینکه حمایت لازم در جمهوری اسلامی از حوزه دانش‌بنیان شکل گرفته است، اظهار کرد: استان زنجان در حمایت از دانش‌بنیان خیلی جلو نیست که باید یک مرحله به جلوتر حرکت کنیم که این امر امسال تکمیل می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه حرکت دانش‌بنیان باید روی پروژه‌های مشخص پیش برود، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به برخی پروژه‌ها نگاه خاصی خواهیم داشت و به شدت نسبت به بهره‌وری در دستگاه‌ها حساس هستیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم در ریل‌گذاری جدید برای تغییر مسیر اقتصادی استان با عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق باشیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: نیکوکاری، یک اقدام اقتضایی است اما انجمن‌های خیریه به‌صورت سیستماتیک به این عمل ورورد کرده‌اند که خروجی قابل اعتنایی دارد و بار بزرگی را از دوش دولت برمی‌دارد.

وی اظهار داشت: اگر مجموعه‌ای به‌صورت سیستماتیک در امر خیر، حرکت می‌کند و باری از دوش حاکمیت و دولت برمی‌دارد، مسئولان نیز باید با آن همراهی کنند.

افشارچی با بیان اینکه تمام خیّران مهرانه مانند پرتو نور هستند که اگر تک‌تک عمل می‌کردند هر کدام یک بخش را روشن می‌کردند، خاطرنشان کرد: مجموعه مهرانه این نورها را متمرکز کرده و انرژی متمرکزی ایجاد کرده که اگر اقدام خیّران به‌صورت تک‌تک بود این اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: این کار نشان می‌دهد که تا چه اندازه می‌توان انرژی‌های مردم را متمرکز کرد و نتایج خاصی از داخل آن بیرون آورد.

*‌ دستگاه‌های اجرایی 2 هفته تا پایان فصل بودجه هزینه‌ای سال 1400 مهلت دارند

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با تلاش در مجموعه‌های اداری تا پایان سال بتوانیم شعار سال را به نحو احسن پیاده کرده و به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به کاهش ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ساعت اداری دستگاه‌های اجرایی با مصوبه روز چهارشنبه (10 فروردین) هیات دولت، یک ساعت در ماه مبارک رمضان کسر می‌شود و برخی دستگاه‌ها که در ایام شیوع ویروس کرونا کسر ساعت داشتند، ابتدا ساعت کار آن‌ها به حالت عادی قبل برگشته و سپس یک ساعت از آن‌ها کسر می‌شود.

شهامی با اشاره به اجرای پویش گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد توسط ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: این پویش تا عید سعید فطر ادامه دارد که از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود نسبت به اطلاع‌رسانی این امر در مجموعه خود اقدام کرده تا خیران مرتبط با دستگاه‌های مربوطه در این پویش مشارکت داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه 2 هفته تا پایان فصل بودجه هزینه‌ای سال 1400 باقی مانده است، گفت: تاکید زیادی شده که دستگاه‌های مختلف مشکلات مربوط به هزینه‌هایی که به دستگاه‌های خدمت‌رسان دارند را طی این مدت، رفع کرده و هزینه‌ها را پرداخت کنند تا از مشکلات دستگاه‌های خدمات‌رسان کاسته شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر