logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مدیران مدارس دانش‌آموزان را به تزریق واکسن کرونا تشویق کنند/ واکسیناسیون ۴۲ درصدی جمعیت ۹ تا ۱۲ سال استان زنجان

مدیران-مدارس-دانش‌آموزان-را-به-تزریق-واکسن-کرونا-تشویق-کنند-واکسیناسیون-۴۲-درصدی-جمعیت-۹-تا-۱۲-سال-استان-زنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح استان رده سنی ۹ تا ۱۲ سال ۴۲ درصد تزریق واکسن را داشته اند، گفت: ۲۲ درصد جمعیت ۵ تا ۹ سال نیز علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به تصمیم‌گیری که توسط ستاد ملی کرونا انجام شد باید تمام دانش‌آموزان از امروز در مدارس سطح استان حضور یابند و آموزش حضوری ببینند که این امر البته سبب نگرانی هایی در والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس شده است.

وی با بیان اینکه تمام مدارس ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون زدن ماسک هستند، افزود: دانش‌آموزان باید با استفاده از ماسک، در کلاس‌های درس حاضر شوند و این در حالی است که مدیران مدارس نیز باید مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه باید در صورتی که دانش آموزی علائم بیماری داشته باشند از سایر دانش آموزان جدا شود گفت: یکی از مهمترین نکاتی که وجود دارد این است که همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسبی برخوردار باشند و پنجره مدارس جهت تهویه باز نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که باید توسط مدیران مدارس انجام شود تشویق دانش آموزان به تزریق واکسن است، تصریح کرد: با واکسیناسیون حداکثری دانش آموزان ایمنی جمعی در مدارس حاصل خواهد شد.

تقی‌لو با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح استان رده سنی ۹ تا ۱۲ سال ۴۲ درصد تزریق واکسن را داشته اند، گفت: ۲۲ درصد جمعیت ۵ تا ۹ سال نیز علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در استان طبق انتظار پیش می‌رود و ۵۱.۵ درصد استان زنجان هر سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در سطح استان تزریق دوز اول ۹۴ درصد و دوز دوم ۸۷ درصد انجام شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر