logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۹۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

جاذبه مذهبی بقعه قیدار نبی(ع) در صدر بازدیدهای نوروزی استان زنجان قرار گرفت/ بازدید ۷۹۸۳۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان

جاذبه-مذهبی-بقعه-قیدار-نبی(ع)-در-صدر-بازدیدهای-نوروزی-استان-زنجان-قرار-گرفت-بازدید-۷۹۸۳۳-نفر-از-جاذبه‌های-گردشگری-استان-زنجان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ جاذبه مذهبی، تاریخی و طبیعی استان برای بازدید گردشگران در ایام نوروز جذابیت بازدید داشت، گفت: بقعه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده استان زنجان با ۱۹ هزار و ۳۵۰ بازدید بیشتر آمار گردشگران را به خود اختصاص داد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه بعد از دو سال استان زنجان شاهد حضور گردشگران بسیاری بود به طوری که در ۴ مرکز فروش بلیط در اماکن تاریخی که شامل گنبد سلطانیه، امارت ذوالفقاری، غار کتله‌خور و رختشویخانه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی فروش بلیط نسبت به دو سال گذشته بودیم.

وی افزود: همچنین استان در ایام نوروز شاهد اشغال ۴۹ تا ۵۰ درصدی تخت‌ها در هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، خانه‌ها و امکان بوم‌گردی بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در ایام نوروز ۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر از ۱۰ بنای طبیعی و تاریخی استان بازدید کردند، گفت: ۱۰۳ نفر از بازدید کنندگان نیز گردشگران خارجی بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله شناخته شد، تصریح کرد: گردشگران خارجی بیشتر تمایل داشتند تا از کارگاه‌های این هنر و فروشگاه‌های ملیله بازدید نمایند.

ارجمند با بیان اینکه استان زنجان از اواخر اردیبهشت ماه شاهد حضور گردشگران خارجی بیشتری خواهد شد، تصریح کرد: در طول دو سال اخیر که ورود گردشگر و مسافر تقریبا انجام نمی شد فرصت مناسبی به وجود آمد تا بناهایی که نیازمند مرمت بودند مورد بازسازی قرار گیرند، تکمیل زیر سازی هایی نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار شهرستان خدابنده در صدر بازدیدهای نوروزی قرار گرفت، گفت: بقعه قیدار نبی(ع) که در لیست اماکن مذهبی استان قرار دارد با ۱۹ هزارو ۳۵۰ بازدید بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار داشت با این حال غار کتله خور ۱۰ هزار و ۹۶۱ بازدید و مسجد تاریخی سجاس نیز ۵ هزارو ۵۳۵ بازدید داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان سلطانیه بنای تاریخی چلبی‌اغلو جمعا ۹۵۶ بازدید داشت، گفت: بیشترین گردشگر خارجی نیز با ۶۷ مورد در این بنا ثبت شد با این وجود گنبد سلطانیه نیز توسط ۱۶ هزار و ۲۳۱ بازدید شد که ۲۰ نفر از گردشگران خارجی بودند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر