logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

امنیت امروز و ترس دشمنان به دلیل حضور مردم در صحنه‌های انقلاب است‌

امنیت-امروز-و-ترس-دشمنان-به-دلیل-حضور-مردم-در-صحنه‌های-انقلاب-است‌
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن با همه دشمنی ها و توطئه ها بخاطر حضور و مشارکت مردم بوده، افزود: امنیت امروز ما و ترس دشمنان هم بخاطر حضور مردم در صحنه های انقلاب است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نمازجمعه،  با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به فضائل ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ماه خدا، ماه روزه، ماه اسلام(ماهی که اختصاص به اسلام دارد)، ماه پاکی از آلودگی ها و ماه قیام برای عبادت و بندگی است.

حسینی نسب با اشاره به شعار سال و  سیره علما در حمایت از تولید داخلی در طول تاریخ، نهضت تحریم تنباکو و تاسیس شرکت اسلامیه اصفهان توسط دو نفر از علمای بزرگ را مصداق حمایت از تولید و تقویت تولیدات داخلی دانست و با بیان اینکه انتخاب شعار سالها توسط مقام معظم رهبری که دهه ۹۰ دهه شعارِ سال‌های اقتصادی بود، جریانی ریشه دار در تقویت تولید ملی است، افزود: هر کس به ایران و ایرانی و کارگر ایرانی و شرکت ایرانی دل می سوزاند، از تولید داخلی حمایت کند.

وی به نقاط امید سال ۱۴۰۱ بر اساس پیش بینی هایی که در برنامه و بودجه انجام شده و وعده مسئولان و اظهار نظر کارشناسان اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت نفت به حدود ۱۰۰ دلار و فروش ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی با کشورهای مختلف و توافق نهایی ایران و غرب با رعایت شروط قرمز ایران که باعث افزایش درآمدها و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران خواهد شد، نوید شرایط اقتصادی بهتر و نقاط امید اقتصاد در سال ۱۴۰۱ است و البته دستگاه دیپلماسی باید طوری عمل کند که در شرایط تحریم مسیرهای واردات و صادرات کشور بسته نشود.

امام جمعه سلطانیه حذف ارز ترجیحی را از جمله مسائلی دانست که نحوه اجرای بد آن باعث ناامیدی مردم و کوچکتر شدن معیشت برخی از اقشار مردم خواهد شد، عنوان کرد: حذف ارز ترجیحی مثل یک عمل جراحی هر چند درد خواهد داشت ولی ضروری است و البته باید با کارکارشناسی و اقناع عمومی انجام شود.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و با بیان اینکه نباید بخاطر واقع شدن در ایام نوروز از اهمیت این روز غافل شد، گفت: ۱۲ فروردین که بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و نوع حکومت را با رأی خود انتخاب کردند، عید ملت ایران است.

حسینی نسب با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن با همه دشمنی ها و توطئه ها بخاطر حضور و مشارکت مردم بوده، افزود: امنیت امروز ما و ترس دشمنان هم بخاطر حضور مردم در صحنه های انقلاب است.

امام جمعه سلطانیه به پایان قرن ۱۴ اشاره کرد و با بیان اینکه ایران، قرن ۱۴ را یعنی سال ۱۳۰۱ را با اشغال و حاکمیت استبداد آغاز کرد اما قرن ۱۴ را با نابودی استبداد و افول آمریکا به پایان رساند و در واقع آغار قرن ۱۴ تاریک اما پایانش درخشان بود، ابراز کرد: ایران اسلامی در حالی قرن ۱۴ را به پایان رساند که خواسته های خود را بر استکبار تحمیل کرد و پایان قرن به شکست مفتضحانه آمریکا تبدیل شد.

وی با تبریک حلول ماه رمضان، با بیان اینکه ماه رمضان برای مؤمنان روزه دار ماه رحمت، ماه برکت و مغفرت است اما برای کسانی که حرمت ماه رمضان را نگه نمی دارند ماه عقاب و عذاب است، تصریح کرد: کسانی که بخاطر عذر شرعی نمی توانند روز بگیرند حتما رعایت خواهند کرد و اما با کسانی که علنا روزه خواری می کنند باید برخورد شود.

حسینی نسب با اشاره به جنگ ۷ ساله عربستان به نیابت از آمریکا در یمن بیان کرد: مردم یمن با مقاومت خود دشمن را زمین گیر کرده و حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان نشانگر تغییر میدان و زمین به نفع یمن است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر