logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان:

فعالیت مدارس استان زنجان از ۱۴ فروردین حضوری است/ ارائه خدمات اسکان به بیش از ۶ هزار نفر در زنجان

فعالیت-مدارس-استان-زنجان-از-۱۴-فروردین-حضوری-است-ارائه-خدمات-اسکان-به-بیش-از-۶-هزار-نفر-در-زنجان
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان، گفت: مدارس استان زنجان از ۱۴ اسفند بازگشایی می شود و تمامی دانش آموزان باید در کلاس های درس حضور داشته باشند.

به گزارش موج رسا; علی اسماعیلی امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه گیری کرونا باعث چالش در بسیاری از ارگان ها نهاد های مدنی و حاکمیتی شد، اظهار کرد متاسفانه همه‌گیری کرونا در آموزش و پرورش اثرات سوئی داشت.

وی با بیان اینکه برخورد ایران با کرونا بسیار سخت و پیچیده بود، ابراز کرد: در ماههای اول همه گیری کرونا ارتباطات را به پایین‌ترین سطح خود رساند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم انجام اقدامات هوشمندانه در برابر ویروس کرونا است، عنوان کرد: ما هم در راستای اقدامات هوشمندانه قدم برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از مدارس استان زنجان در زمان اوج گیری امیکرون به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار می‌شد، تصریح کرد: حدود ۴۸ درصد از مدارس استان زنجان به مدت معین از ۷ روز تا ۱۰ روز به صورت غیرحضوری آموزش‌ها را پیگیری کردند.
اسماعیلی با بیان اینکه دانش آموزان بسیاری به خاطر مجازی بودن آموزش ها از نظر آموزشی دچار مشکل شدند، ادامه داد: تغییر مقاطع برای دانش آموزان بسیار مهم است اما متاسفانه در طول سال های همه گیری ویروس کرونا دانش‌آموزان در این مسائل دچار مشکل بودند.
وی با بیان اینکه از چهاردهم فروردین ماه مدارس استان زنجان به صورت کاملاً حضوری بازگشایی می شود، افزود: مدارس مانند سال های قبل از همه گیری ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای معلم در کلاس درس وجود ندارد، ابراز کرد: مهمترین عنصر موثر در آموزش و پرورش برای دانش آموز در کلاس درس معلم است.
وی بیان کرد: متاسفانه آموزش های مجازی و عدم ارتباط دانش آموزان به صورت حضوری با همکلاسی ها و معلمان موجب شد که دانش آموزان در حوزه ارتباطی با معلم و همسالان خود مشکل داشته باشند.
اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴ فروردین ماه برای ما یک روزه مهم است، تصریح کرد: ۱۴ فروردین برای ما به مشابه اول مهر ماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم، عنوان کرد: در صورتی که ستاد کرونا اعلام کند که سلامت افراد دچار مشکل می شود برگزاری کلاس ها و آموزش ها طبق تصمیم ستاد کرونا برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید به حضور دانش آموزان در کلاس های درس از ۱۴ فروردین، افزود: با غائبان طبق آیین نامه های آموزشی و انضباطی برخورد خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان کمی از سال تحصیلی مانده است لباس متحدالشکل برای دانش آموزان اجباری نیست.
وی با بیان اینکه هیچگونه تصمیمی برای طولانی شدن سال تحصیلی به ما اعلام نشده است، ادامه داد: طولانی شدن سال تحصیلی از طرف مسئولان تکذیب شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه تراکم جمعیتی در مدارس مرکز استان بالاست و هرچه از مرکزیت دور می شویم تراکم جمعیتی کلاس‌های درس کاهش پیدا می‌کند، افزود: تعداد محدودی از کلاس های درس ۴۰ نفره برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برای کاهش تراکم جمعیتی در کلاس های درس ۴۰ نفره از ظرفیت نمازخانه ها و کارگاه ها و.. استفاده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۰ درصدی معلم مواجه هستیم، ابراز کرد: ۷۳ نفر نیروی خرید خدمت در آموزش و پروش استان فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۳ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله واکسن کرونا دریافت کرده اند، تصریح کرد: ۳۸.۵ درصد از دانش آموزان مقطع ابتدایی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
اسماعیلی با بیان اینکه ۹۴ درصد از همکاران و معلمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، عنوان کرد: ۹۴ درصد از معلمان دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه کرونا باعث ترک تحصیل بیش از یک هزار نفر شده است، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده ۴۲۵ دانش آموز به چرخه آموزش بازگشتند.
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با بیان اینکه طبق تفاهمنامه امضا شده با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پروش ۱۰ سالن روزشی، ۱۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ زمین بازی شنی در استان ساخته می‌شود، خاطر نشان کرد: در ساخت اینها اولویت با مدارس دخترانه و مدارس مناطق محروم است.
وی با بیان اینکه به یک هزار و ۴۹۲ خانواده خدمات اسکان نوروزی داده شده است، افزود: بیش از ۶ هزار نفر از خدمات اسکان نوروزی آموزش و پروش استان زنجان استفاده کرده اند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر