logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان:

نهضت ایجاد اشتغال، رمز توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد است

نهضت-ایجاد-اشتغال،-رمز-توانمندسازی-جامعه-هدف-تحت-حمایت-کمیته-امداد-است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: این نهاد مقدس، زنجیره ای بزرگ از خدمات برای مددجویان تحت حمایت را عرضه می‌کند تا در کنار توان‌افزایی و رونق اقتصادی جامعه هدف، فرآیند توانمندسازی ولی‌نعمتان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش موج رسا; روح‌الله صالحی در دیدار نوروزی با کارکنان کمیته امداد شهرهای مختلف استان زنجان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان « تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده و بیش از یک دهه است که نامگذاری سال از سوی ایشان با تولید و اشتغال، گره خورده که نشان‌دهنده اهمیت موضوعات مرتبط با اقتصاد است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد، زنجیره ای بزرگ از خدمات برای مددجویان تحت حمایت را عرضه می‌کند تا در کنار توان‌افزایی و رونق اقتصادی جامعه هدف، فرآیند توانمندسازی ولی‌نعمتان با سرعت بیشتری پیگیری شود.

صالحی افزود: مهمترین راهبرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در سال جاری، بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف از طریق توسعه و تقویت خدمات اشتغال، مسکن و خدمات فکری و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت است.

وی، تسریع در خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان، امیدآفرینی وارائه خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از مهمترین شاخص‌های این نهاد، عنوان کرد و گفت: مشارکت گسترده مردم و خیرین در ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان تحت حمایت، موثر بوده و باعث افزایش خدمات و بهبود فعالیت‌های کمیته امداد در رسیدگی حداکثری به نیازمندان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ابراز کرد: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و فعالیت دستگاه‌های اجرایی کشور بوده و وظیفه ما در نهاد انقلابی کمیته امداد، متناسب‌سازی رویکردها در بخش‌های مختلف با اهداف نامگذاری سال است.

وی با بیان اینکه نوآوری، خلاقیت و پشتکار از الزامات کاری این نهاد مقدس در سال جدید است، اظهار داشت: تقویت ارتباطات بین بخشی برای ارتقای کمّی وکیفی خدمات اثرگذار در حوزه توانمندسازی و فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

صالحی با بیان اینکه کمک به رونق تولید، کمک به افزایش سرمایه نظام است، خاطرنشان کرد: با همین رویکرد، توجه به توسعه و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف با نگاه توانمندسازی باید به‌صورت جدی در سرلوحه امور قرار گرفته و با اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، راهبران شغلی، شناسایی درست جامعه هدف، پایدار کردن اشتغال‌های ایجادشده و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، زمینه تحقق اهداف نامگذاری سال در حوزه کاری این نهاد مقدس فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: حرکت جهادی همراه با نوآوری و خلاقیت در ایجاد اشتغال و درآمد باثبات برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، شاخص‌های مورد نیاز برای تحقق شعار سال 1401 است.

وی افزود: این رویکرد، حرکت در مسیر ولایت بوده که باید با تکیه بر دانش و توجه به اشتغال خُرد، خانگی و دانش‌بنیان در مسیر توانمندسازی مددجویان، فعالیت بیشتری داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد، بیشترین نقش در تحقق شعار امسال را دارد، اظهار داشت: راهبرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال، ایجاد طرح‌های نو و خلاقانه با تکیه بر اصل دانش‌محوری و دانش‌بنیان برای افزایش اثربخشی خدمات اشتغال این نهاد در تامین اقتصاد و معیشت خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی آنان و کمک به تولید و رونق اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه 5200 فرصت شغلی جدید در سال گذشته برای خانواده‌های تحت حمایت در رشته‌های شغلی مورد علاقه آنان ایجاد شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری نیز با رویکرد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، خدمات اشتغال این نهاد، توسعه می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته به‌طور کامل محقق شد، گفت: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت در کنار حفظ رویکردهای گذشته، فرصت‌های جدیدی در حوزه اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب اشتغال خُرد و خانگی و دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: مهمترین محور در زمینه‌سازی برای توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت، نهضت ایجاد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های شغلی مناسب برای جامعه هدف و ورود آنان به فضای کسب و کار و تولید است.

صالحی، محور فعالیت‌های این نهاد در سال جاری را نهضت ایجاد اشتغال در جهت توانمندسازی حداکثری خانواده‌های تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا در مسیر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، قدم برداشته تا فرامین مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی با بیان اینکه شعار سال در این نهاد باید در توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت، معنا یابد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و هم‌افزایی آن با عوامل و منابع برون‌سازمانی به همراه کار همدلانه و مجاهدانه با رویکرد تولیدمحور، مشاغل خُرد و خانگی و استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان برای تسهیلگری در فرآیند ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، نقش ویژه‌ای دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر