logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۵۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اقتصاد کشور باید به سمت دانش‌بنیان حرکت کند/ شرکت‌های دانش‌بنیان، مشکلات را شناسایی و به‌صورت جهشی رفع می‌کنند

اقتصاد-کشور-باید-به-سمت-دانش‌بنیان-حرکت-کند-شرکت‌های-دانش‌بنیان،-مشکلات-را-شناسایی-و-به‌صورت-جهشی-رفع-می‌کنند
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان گفت: اقتصاد کشور باید به سمت دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی برود که قادرند تمام حوزه‌های مشکلاتی کشور را هم شناسایی و هم رفع کنند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده که دشمنان نظام در این حوزه، قادر نیستند هیچ اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه اقتصادی به علت کم‌کاری‌ها و کاستی‌هایی که در دولت‌های مختلف از گذشته تاکنون وجود داشته، مشکلاتی داریم، خاطرنشان کرد: طبیعی است که دشمن بر روی این نقطه ضعف ما دست گذاشته که ارتباط مستقیم با معیشت و اشتغال مردم دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصاد بر کشورمان فشار آورده و سوءاستفاده می‌کند، افزود: شاید بیش از 20 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با اقتصاد کشور به همه دولت‌ها تذکر داده‌اند اما دولت‌ها متاسفانه به معنای واقعی کلمه به وظایف خود در این حوزه، عمل نکرده‌اند که ضعف‌ها و کاستی‌ها را امروز شاهد هستیم.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تولید در داخل کشور شکل بگیرد به تبع آن مشکل اشتغال و اقتصاد هم حل می‌شود، گفت: اگر بتوانیم بر روی تولید، اصرار کرده و از تولیدات داخلی مصرف کنیم، قطع به یقین در آینده نه چندان دور نه تنها مشکل اقتصاد و اشتغال کشور حل می‌شود بلکه می‌توان به عنوان کشوری قرار گرفت که تولیدات خود را به سایر کشورها صادر کند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال بر دانش‌بنیان بودن تولید، اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز کشور و تاکید رهبر انقلاب، اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را رفع کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید به سمت دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیانی برود که قادرند تمام حوزه‌های مشکلاتی کشور را هم شناسایی و هم رفع کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان افزود: دولت سیزدهم نیز در این زمینه، پای کار است و اراده دارد که مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کنونی باید فعال شوند، گفت: در بخش‌هایی هنوز عقب‌ماندگی داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این حوزه‌ها هم کمک کنند و هم مشکلات را به‌صورت جهشی رفع کنند و از یک کشور مصرف‌کننده به یک کشور تولیدکننده و صادرکننده برسیم.

اسماعیلی تصریح کرد: این مهم محقق نمی‌شود جز با همت دولت و عموم مردم که پای کار بیایند تا بتوانیم هم کیفیت کالاهای داخلی را افزایش دهیم و در عین حال مصرف تولیدات داخلی در سطح کشور را نیز به عنوان یک فرهنگ، ادامه دهیم تا بتوانیم مشکل اقتصاد و اشتغال را در کمترین زمان ممکن حل کرده و از این حوزه نیز با موفقیت، عبور کرده و دست دشمن را بتوانیم قطع کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر