logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۵۸۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

بیش از ۴500 واحد فرآورده خونی از استان زنجان به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد

بیش-از-۴500-واحد-فرآورده-خونی-از-استان-زنجان-به-شبکه-خون‌رسانی-کشور-ارسال-شد
مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: انتقال خون استان زنجان سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خون تولید می‌کند که در سال ۱۴۰۰ نیز علاوه بر تامین فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی استان، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد فرآورده خونی به شبکه ملی خون رسانی نیز کمک کرد.

سیامک اسدی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: از اسفند ماه ۱۳۹۸ تا به امروز کشور ما نیز همانند کشور های دیگر با بحران بیماری کرونا رو به رو بود؛ بنابراین طبیعی بود که فعالیت های انتقال خون نیز تحت تاثیر این همه گیری قرار بگیرد. خوشبختانه با پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی که در سازمان وجود داشت روز به روز این نگرانی ها به امید تبدیل شد.

وی افزود: بدون شک مردم سخاوتمند استان زنجان در این زمینه کمال همکاری را داشتند و در کنار بیماران نیازمند خون بودند به رغم موج های پی در پی کرونا و نگرانی های اجتماعی و محدودیت های اعلامی خوشبختانه در تامین فراورده های خونی پیش نیامده است.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان گفت: انتقال خون استان زنجان سالانه ۶۰ هزار واحد فراورده خونی در استان تولید می کند که در سال ۱۴۰۰ نیز علاوه بر تامین فراورده های مورد نیاز مراکز درمانی استان، بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ واحد فراورده خونی به شبکه ملی خون رسانی کمک کرد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که نیاز به فراورده های خونی نیاز همیشگی است، همیشه نیاز به تمام فرآورده های خونی وجود دارد و تاکید ما به گروه های خونی به ویژه O منفی به دلیل اینکه در اورژانس مصرف بالایی دارد بیشتر است، اما همه گروه های خونی مورد نیاز است می طلبد مردم در این کار خیر و انسان دوستانه مشارکت داشته باشند.

اسدی با اشاره به اینکه اهدا خون کار چندان پیچیده و سختی نیست، خاطر نشان کرد: تامین، تهیه و نگه داری فرآورده های خونی شرایط استاندارد و پیچیدگی های خاص خود را دارد و همکاران تلاش کرده اند تا فرآورده های سالم را تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون دارای تجارب گران قیمتی در زمینه مدیریت بحران است، ابراز داشت: برخی مناسبت ها که هر سال هم تکرار می شوند مناسبت های طبیعی هستند و انتقال خون همیشه آمادگی دارد تا مدیریت مناسبی در همه شرایط داشته باشد تا مشکلی در سطح کشور و استان به وجود نیاید.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان گفت: در ایام نوروز بسیاری از شهروندان مشغول دید و بازدید هستند و از سویی دیگر متاسفانه آمار تصادفات رانندگی نیز بالا است و این امور سبب می شود تا نیاز به خون هم بالا رود اما خوشبختانه در ایام عید به لطف همراهی شهرواندان سخاوتمند نه تنها مشکلی در استان به وجود نیامد بلکه در شبکه ملی خون رسانی نیز نقش ویژه ای را ایفا کرد امیدواریم همراهی همشهریان همچون گذشته ادامه دار باشد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر