logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور

۲ هزارو ۵۱ عملیات امداد و نجات در قالب امداد و نجات نوروزی در سطح کشور انجام شد

۲-هزارو-۵۱-عملیات-امداد-و-نجات-در-قالب-امداد-و-نجات-نوروزی-در-سطح-کشور-انجام-شد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز ۲ هزارو ۵۱ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است، گفت: استان های خوزستان، مازندران و اصفهان بیشترین عملیات های امداد و نجات را در طول این ایام به خود اختصاص داده اند.

به گزارش موج رسا; مهدی ولی پور شامگاه امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر کشور در قالب اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، با ۱۴۰۰ پایگاه موقت و سیار و مراکز عملیاتی آماده ارائه خدمات در حوادث و سوانح احتمالی به مردم بود.             

وی با بیان اینکه در حدود ۱۳ هزار امداد گر و نجات گر آموزش دیده به همراه ۷ هزار نفر نیروی آماده جمعا به تعداد ۲۰ هزار نفر خدمات رسانی را در جمعیت هلال احمر انجام می دهند، افزود: جمعیت هلال احمر با ۳ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در خدمت مردم شریف ایران بوده و خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز ۲ هزارو ۵۱ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است، گفت: یک هزارو ۱۰ مورد مربوط به عملیات ترافیکی و جاده ای بوده است با این وجود جمعا ۱۹ هزارو ۷۰۰ نفر از هموطنان که متاثر از حوادث مختلف بودند تحت پوشش امدادی خدمات هلال احمر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزارو ۸۰۰ نفر از هموطنان در طی دوره مذکور تا کنون اسکان اضطراری شده‌اند، عنوان کرد: به ۵ هزار نفر خدمات سرپایی ارائه شده و ۹۶۱ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

ولی پور با اشاره به اینکه ۲۰۰ عملیات نجات فنی و رهاسازی مصدومین از حوادث جاده ای و ترافیکی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز رخ داده است، خاطر نشان کرد: ۲۵۳ نفر در طول این عملیات ها نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

وی گفت: جمعا استان های خوزستان، مازندران و اصفهان بیشترین عملیات های امداد و نجات را در طول این ایام به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه از ۲۰ هزار نفر امدادگر و نجات گر در کشور، تقریبا ۵ هزار نفر بانوان هستند که در حال همکاری با هلال احمر هستند، تصریح کرد: در طول اجرای طرح نیز در مبادی ورودی استان ها یک تیم متشکل از بانوان مستقر است و آماده ارائه خدمات است.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم نقشی در کاهش آسیب های ناشی از حوادث داشته باشیم، گفت: با توجه به امار بالای تردد ها در ایام تعطیلات و در روز های اخیر، فکر می کنم که نقش موثری داشته ایم.

ولی پور در ارتباط با استخدام نجات گران در کشور تصریح کرد: با رایزنی هایی که در حال انجام است مقرر شده تا افرادی که در پایگاه های امداد و نجات در حال ارائه خدمت هستند به صورت کادر تبدیل شوند، با این حال در صورت ارائه مجوز بحث برگزاری آزمون و انتخاب افراد انجام خواهند شد. با این وجود چند امر در صدور مجوز دخیل است، از جمله مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ها، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه. باید هماهنگی و هم افزایی بین این سه حوزه ایجاد شود تا منجر به صدور مجوز به کارگیری نجات گران شود.

وی در خصوص امادگی نیروها در زنجان و پایگاه های هلال احمر استان، عنوان کرد: همکاران و نجات گران که در سطح استان زنجان در پایگاه ها و پست های موقت امداد و نجات مشغول ارائه خدمت هستند از امادگی لازم برخوردارند، جمعیت هلال احمر این استان همان طور که در حوادث اواخر سال گذشته و ناپایداری های جوی در امادگی کامل قرار داشت هم اکنون نیز در بالاترین سطح امادگی قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: پست های ایمنی و سلامت نیز در راستای کاهش آسیب های ناشی از حوادث و سوانح، توسعه آموزش های همگانی و نشر هشدارهای ایمنی در مبادی ورودی استان زنجان و بقیه استان ها و شهرهای گردشگر پذیر مستقر شده اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر