logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

گلرنگ در ۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان کشت می شود

گلرنگ-در-۲-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-کشت-می-شود
معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گلرنگ می رود، گفت: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ایجرود با هزار هکتار است.

سعید ناصر وفایی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: جهش تولید در دیم‌زارها در بحث تناوب کشت و توسعه کشاورزی حفاظتی برنامه دارد به طوری که در پنج محصول ویژه از جمله حبوبات شامل نخود و عدس، علوفه دیم، نخود علوفه‌ای ، نباتات و دانه‌های روغنی گلرنگ و کاملینا ورود شده است.

وی با بیان اینکه یکی از گیاهان مورد کشت گلرنگ است و طبق برنامه ریزی سطح زیر کشت گلرنگ استان زنجان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار هکتار خواهد بود، افزود: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ایجرود با یک هزار هکتار خواهد بود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی موجود شهرستان طارم اقدام به کشت دانه روغنی گلرنگ نمی کند، گفت: سطح زیر کشت گلرنگ در زنجان ۱۲۰ هکتار، ابهر ۷۰، خدابنده ۳۰۰، ماهنشان ۴۰۰، خرمدره ۵۰ و سلطانیه ۶۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه گلرنگ در استان به صورت دیمی کشت می شود و کشت آبی ندارد، عنوان کرد: از جمله مزایای کشت این محصول این است که علاوه بر کمک به تناوب زراعی نیاز آبی پایینی نیز دارد.

ناصر وفایی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت گلرنگ در سطح استان ۳۰۰ هکتار بود، ابزار داشت: امسال سطح زیر کشت این دانه های روغنی به چند برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه دانه های روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خرید می شود، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف خرید تضمینی، پایداری اقتصاد کشاورزی است تا تولید کننده مورد حمایت قرار گیرد./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر