logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

خرید صنایع دستی زنجان نوروز امسال رونق گرفت/ چاقو صدر نشین فروش

خرید-صنایع-دستی-زنجان-نوروز-امسال-رونق-گرفت-چاقو-صدر-نشین-فروش
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال برای معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی استان به گردشگران در ۶ شهرستان استان بازارچه صنایع دستی دایر شد، گفت: در ایام تعطیلات نوروز چاقو زنجان در صدر فروش قرار داشت.

الناز خدایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه استان زنجان را بیشتر با نام چاقو می شناسند، اظهار داشت: البته این استان به لحاظ تولید آثار صنایع دستی از جمله مس، ملیله و چاروق، منسوجات تزئینی و انگشترسازی نیز شناخته شده است اما در این بین قدمت چاقو سازی در زنجان به بیش از ۲ هزار سال قبل برمی گردد چراکه همراه با مرد نمکی شماره ۴ چاقو نیز یافت شده که بیانگر قدمت این هنر در استان است.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز سال نو خرید ظروف مسی برای چیدن سفره هفت سین مورد استقبال قرار داشت، افزود: یکی از اولویت‌هایی که امسال اداره کل میراث فرهنگی در نظر گرفته بود معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی استان بود و در این راستا ۶ فروشگاه صنایع دستی در شهرستان های مختلف خصوصا در مکان های پر بازدید همچون گنبد سلطانیه و غار کتله خور دایر شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه امسال استقبال مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به خرید صنایع دستی خوب بود، گفت: چاقو در صدر خرید قرار داشت و نسبت به فروش مس پیشی گرفت.

وی با بیان اینکه قریب به ۵۰۰ فروشگاه صنایع دستی در استان وجود دارد، عنوان کرد: تاکید شده بود تا فروشگاه های صنایع دستی برای دسترسی هر چه راحت گردشگران باز و ارایه خدمات نمایند هر چند گاها برخی از فروشگاه ها تعطیل بودند اما ایجاد بازارچه ها خود کمکی در ارائه خدمات هر چه بهتری بود.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ فروردین ماه بازارچه های موقت صنایع دستی دایر خواهد بود، گفت: در دو سال گذشته به دلیل کاهش حجم مسافرت ها و ورود گردشگران به استان که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته بود میزان فروش صنایع دستی و حتی صادرات چمدانی آن به حداقل کاهش یافته بود که امیدواریم دوباره خرید و فروش اثار فاخر دست هنرمندانی زنجانی همچون سال های گذشته قوت بگیرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر