logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با موج رسا؛

اکسیر تولید، راه نجات اقتصاد کشور است/ تولید ثروت باید با استفاده از علم باشد

اکسیر-تولید،-راه-نجات-اقتصاد-کشور-است-تولید-ثروت-باید-با-استفاده-از-علم-باشد
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، عبارت است از رونق تولید، گفت: اکسیر تولید، راه نجات اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام حسینی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تبریک سال جدید و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای مردم و کشور، اظهار کرد: ۲۳ سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به‌ملت ایران، افق‌های پیش رو در سال جدید را برای مسئولان و مردم در قالب نامگذاری آن‌سال رهنمون می‌شوند.

وی با بیان اینکه نامگذاری منظم سالها از سال ۱۳۷۹ با نام‌گذاری این سال به‌نام "سال امام علی" علیه السلام آغاز شد، ابراز کرد: بیشترین هدف این نامگذاری‌ها، توجه به‌مردم و نگاه ویژه به‌مشکلات جامعه بوده است که مقام معظم رهبری باعنایت به‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند. 

شعار های سال در ده سال اخیر اقتصادی‌بوده است

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در یک دهه اخیر مسائل مربوط به‌امور کلان و خُرد اقتصادی بیشترین فراوانی را در میان نامگذاری‌های سالیانه از سوی مقام معظم رهبری داشته است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۰ سال جهاد اقتصادی، سال ۱۳۹۱ سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سال ۱۳۹۲ سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، سال ۱۳۹۳ سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سال ۱۳۹۴ سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام نهاده شد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۵ سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سال ۱۳۹۶ سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سال ۱۳۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی، سال ۱۳۹۸ سال رونق‌ تولید،  سال ۱۳۹۹ سال جهش تولید، سال ۱۴۰۰ سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و سال ۱۴۰۱ هم سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نام گرفت.

نام‌گذاری سال‌ها به‌مثابه گفتمان‌سازی،‌ فرهنگسازی وجریان‌سازی است

حسینی نسب با اشاره به فلسفه و چیستی نامگذاری سالها و انتخاب شعار برای هر سال توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اولا نام‌گذاری سالها به‌مثابه گفتمان‌سازی است؛ ثانیا نام‌گذاری سالها به‌مثابه فرهنگسازی است؛ ثالثا نام‌گذاری سالها به‌مثابه جریان‌سازی فرهنگی است و رابعا نام‌گذاری سالها به‌مثابه سیاست‌گذاری فرهنگی است.

وی بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت که فلسفه نامگذاری سالها نقشه راه یک ساله برای مسئولان و نخبگان و عموم مردم است.

اولویت اول کشور اقتصاد و بهبود معیشت مردم است

امام جمعه سلطانیه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اولویت اول کشور اقتصاد و بهبود معیشت مردم است و حتی در پیام نوروزی سال جدید، تنگی معیشت را از تلخی های سال ۱۴۰۰ دانستند و لذا همیشه به فکر اقتصاد کشور و معیشت مردم بوده و هستند.

وی ابراز کرد: از طرفی دشمن از مشکلات اقتصادی و معیشتی سوء استفاده می‌کند و تلاش می‌کند با تبلیغات روانی، با منفی بافی القا کند که انقلاب اسلامی ناکارآمد است و مردم را از انقلاب اسلامی دلسرد نماید.

راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولید است

حسینی نسب تصریح کرد: همین چالش راهبردی برای انقلاب و نظام باعث شده است که رهبر حکیم انقلاب بر روی مسئله‌ تولید ملی و رونق آن تأکید نمایند و ضمن انتخاب نام‌های اقتصادمحور برای ده‌سال گذشته صراحتا راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی را بهره‌برداری از «ظرفیت‌های داخلی» و «تقویت تولید» بدانند.

وی عنوان کرد: رهبری می فرمایند: «بنده به مسائل معیشت مردم خیلی فکر می‌کنم، خیلی دغدغه‌مندم نسبت به مسئله‌ معیشت مردم امّا هرچه فکر می‌کنم، هرچه با کارشناس‌ها و آدم‌های وارد و مطّلع مشورت می‌کنم، می‌بینم جز این، راهی وجود ندارد که ما قاطعاً تکیه کنیم به مسائل داخلی.

 امام جمعه سلطانیه بیان کرد: رهبری می‌فرمایند: کلید حلّ مشکلات اقتصادی کشور، عبارت است از مسئله‌ی رونق تولید.

اکسیرتولید، راه نجات اقتصاد کشور است

وی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، عبارت است از رونق تولید، افزود: اکسیر تولید، راه نجات اقتصاد کشور است.

حسینی نسب با بیان اینکه اگر تولید داخلی رونق نداشته باشد، جوانان بیكار مى‌شوند، اشتغال كم مى‌شود، ركود بر كشور حاكم مى‌شود، ادامه داد: نتیجه این ها این می‌شود که وضع زندگى و معیشت مردم دشوار مى‌شود.

تولید ثروت باید با استفاده از علم باشد

وی با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۱ هم مثل ده سال گذشته عنوان اقتصادی دارد، ابراز کرد: در شعار سال ۱۴۰۱ بر مساله تولید تاکید شده آن هم با دو محور دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن یعنی تولید باید بر مبنای علم باشد و از علم برای تولید ثروت استفاده شود و از طرفی باید تولید اشتغال آفرین هم باشد یعنی هر کسی تولید راه اندازی می کند باید چند نفر را مشغول بکار کند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آنچه مهم است این است که مسئولان باید برای شعار سال و رسیدن به نقطه مطلوب برنامه‌ریزی داشته باشند، خاطر نشان کرد: آفت شعار سال آماری و همایشی برخورد کردن با شعار سال است در حالی که باید بصورت عملیاتی و کاربردی به شعار سال نگاه شود و نتیجه آن در زندگی مردم و در بهبود تولید و اقتصاد کشور ملموس باشد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر