logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت و گو با موج رسا:

زباله تولیدی در زنجان به ازای هر تخت بیمارستانی ۲ کیلوگرم است/ زباله‌های بیمارستانی قبل از استریل با اتوکلاو اجازه خروج از بیمارستان را ندارند

زباله-تولیدی-در-زنجان-به-ازای-هر-تخت-بیمارستانی-۲-کیلوگرم-است-زباله‌های-بیمارستانی-قبل-از-استریل-با-اتوکلاو-اجازه-خروج-از-بیمارستان-را-ندارند-
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر تخت بیمارستان در استان زنجان، میزان زباله تولیدی ۲ کیلوگرم است، گفت: قسمتی از این زباله‌ها عفونی است به طوری که در برخی بیمارستان‌ها میزان زباله‌های عفونی به ۲۰ درصد و در برخی دیگر به ۴۰ درصد می‌رسد.

جلیل نصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ بیمارستانی اجازه ندارد بدون استریل زباله‌های تولیدی را به بیرون از بیمارستان انتقال دهد به همین دلیل روزانه زباله‌ها به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در دستگاه‌های اتوکلاو استریل می‌شوند و اجازه خروج می‌یابند.

وی افزود: در مراکز بهداشتی درمانی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است یک بیمارستان در شهر زنجان وظیفه استریل زباله‌ها را بر عهده دارد و برای سایر مراکز بهداشتی شهرستان‌های تابعه نیز یک بیمارستان منتخب استریل زباله‌ها را انجام می‌دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در صورتی که دستگاه استریل بیمارستانی خراب باشد و نتواند در همان روز استریل زباله‌ها را انجام دهد می‌تواند به مدت ۷۲ ساعت زباله‌ها را بدون استریل دپو کند تا دستگاه تعمیر شود با این حال اگر شرایط مهیا نبود به بیمارستان این اجازه داده می‌شود که در بیمارستان دیگری که بهداشت تعیین می‌کند زباله‌ها انتقال یافته و استریل شوند.

نصیری با بیان اینکه مديريت پسماند شامل چندین مرحله مختلف از توليد زباله همراه با آموزش تا مرحله دفع نهايي است، كه اين مراحل به دقت مورد بررسي و نظارت قرار مي گيرد خاطرنشان كرد: زباله‌های پزشكي و تماس با آنها خطرات زيادي دارد كه برای پيشگيری از وقوع هر گونه مشكل آموزش‌های لازم براي گروه‌های هدف ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر تخت بیمارستان در استان زنجان، میزان زباله تولیدی ۲ کیلوگرم است، گفت: قسمتی از این زباله‌ها عفونی است به طوری که در برخی بیمارستان‌ها میزان زباله‌های عفونی به ۲۰ درصد و در برخی دیگر به ۴۰ درصد می‌رسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر