logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۵۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مساجد، مهمترین و بی‌بدیل‌ترین قرارگاه ترویج دین و ایمان هستند/ تولید دانش‌بنیان، اصلی‌ترین راهکار برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

مساجد،-مهمترین-و-بی‌بدیل‌ترین-قرارگاه-ترویج-دین-و-ایمان-هستند-تولید-دانش‌بنیان،-اصلی‌ترین-راهکار-برای-حرکت-در-مسیر-اقتصاد-مقاومتی-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه مسجد در معنویت ماه رمضان گفت: مساجد، مهمترین و بی‌بدیل‌ترین قرارگاه‌های ترویج و تبلیغ دین و ایمان هستند.

به گزارش موج رسا; 

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با تبیین فلسفه نامگذاری سال جدید به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اظهار داشت: تولید دانش‌بنیان، اصلی‌ترین راهکار برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بوده و تضمین‌کننده استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
وی با تأکید بر زیربنا بودن فرهنگ و دین خاطرنشان کرد: کشور در موقعیت جنگ اقتصادی قرار دارد و نامگذاری سال به عنوان تولید، یک اقدام فرهنگی بوده و زمینه‌ساز خدمت اقتصاد به عرصه فرهنگ نیز خواهد بود.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان بودن تولید افزود: اصلی‌ترین راهکار برای رقابت‌ در برابر تولیدکنندگان بزرگ دنیا، دانش‌بنیان بودن تولید است.
وی ادامه داد: افتخارآفرینی و به‌روز بودن در عرصه نظامی مبتنی بر داشتن روحیه بسیجی در کنار دانش‌بنیان بودن بوده و عقب‌ماندگی مفرط در برخی عرصه‌های تولید مانند خودرو، نشان از نبود تفکر بسیجی و عدم اتکا به دانش به‌روز جوانان کشور است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به اهمیت رابطه فرهنگ و تولید گفت: اصل تولید و تولید دانش‌بنیان در کنار تقوای الهی از الزامات تولید موفق و در خدمت جامعه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به کارکردها و نتایج مقاومت اظهار داشت: پیام نوروزی رئیس‌جمهوری در مسجد جامع خرمشهر، یک اقدام فرهنگی و سیاسی مهم بود که پیام اصلی آن تأکید بر مقاومت به عنوان تنها راه عزت و سربلندی ایران اسلامی است.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: سفر بشار اسد به امارات نیز نشان از نتیجه‌بخشی مقاومت با محوریت ایران اسلامی است و همین هم یکی از پیامدهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: توجه کنیم که اگرچه امارات، عضوی از محور مقاومت نیست اما اگر امروز جرأت دعوت از بشار اسد را دارد، باز هم در سایه‌ساز محور مقاومتی است که انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده و هیمنه پوشالی آمریکا را شکسته است.
امام جمعه خرمدره گفت: امارات در حالی از بشار اسد، دعوت کرده که خود از اولین حامیان تروریست‌های حاضر در سوریه بود.
وی بیان کرد: اگر روزی حاکمیت ایران، دست‌نشانده و بازیچه آمریکا و برخی کشورهای غربی بود، امروز غرب آسیا (خاورمیانه) با محوریت ایران اسلامی حرکت می‌کند و آمریکا برای ماندن دست و پا می‌زند.
حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: البته نه دشمن خارجی و داخلی، تحمل دیدن این عزت را دارد و نه تعداد قلیل وطن‌فروشان بی‌بصیرت، توان درک عظمت این عزت و سربلندی را دارند.
امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین جایگاه مسجد در معنویت ماه رمضان گفت: مساجد، مهمترین و بی‌بدیل‌ترین قرارگاه‌های ترویج و تبلیغ دین و ایمان است و ان‌شاءالله جوانان عزیز همانند گذشته با هدایت و راهنمایی روحانیت، مساجد را محور برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان امسال قرار خواهند داد.
وی با اشاره به رحلت آیت‌الله ری‌شهری اظهار داشت: خدمات علمی و فرهنگی عظیم به ساحت دین و سربلندی در رسیدگی به چند پرونده مهم، حساس و حیاتی امنیت توسط مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، بخشی از کارنامه درخشان این عالم عالم بصیر و انقلابی است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر