logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

حضور ۵ هزار مسافر و زائر نوروزی در بقاع متبرکه استان زنجان

حضور-۵-هزار-مسافر-و-زائر-نوروزی-در-بقاع-متبرکه-استان-زنجان
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: متوسط حضور زائران و مسافران نوروزی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۵ هزار نفر بوده است.

به گزارش موج رسا و به نقل از روابط‌عمومی‌ اداره‌کل‌اوقاف‌ و‌ امور‌ خیریه‌ استان‌زنجان حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۶ اسفند در ۱۰ بقعه شاخص استان اظهار داشت: متوسط حضور زائران و مسافران نوروزی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۵ هزار نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا، حضور مسافران و زائران نسبت به سال  گذشته تغییر چندانی نداشته است.  حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در این ایام تقریبا از تمام بقاع، بازدید شده و با مبلغین اعزامی از قم دیدار انجام شده است، افزود: طرح آرامش بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اجرا می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان زنجان گفت: مبلغین اعزامی در بقاع مشخص‌شده، حضور دارند و به‌طور متوسط روزانه حداقل ۱۰ نفر به مبلغین مراجعه می‌کنند. 

وی ابراز کرد: خیمه‌های معرفت نیز در بقاع، برپا بوده و منتظر حضور زائران و خانواده‌های آن ها هستند.  حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای میزبانی از مسافران و زائران نوروزی در  ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان زنجان آماده شده است، اظهار داشت: ۱۳  مبلّغ از حوزه علمیه قم به استان اعزام شده‌اند که در قالب طرح آرامش بهاری و در برنامه‌های مختلف فعالیت خواهند کرد.  معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: کودک و نوجوان، مشاوره، احکام و مباحث چندرسانه‌ای از جمله برنامه‌های مبلغین مذهبی در 10 بقعه و مساجد شاخص استان در طول تعطیلات نوروزی است. 

وی افزود: مبلغین در فضای مساجد و امامزداگان، مباحث چندرسانه‌ای را مطرح می‌کنند و امسال تمرکز بر روی این مسائل بیشتر شده است. 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بسیاری از مسافران و زائران در طول تعطیلات نوروزی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اسکان پیدا می‌کنند و یا برای ادای فریضه نماز و زیارت در این بقاع حضور می‌یابند، ابراز کرد: از این رو طرح آرامش بهاری، فرصت خوبی برای مسافران ک به‌ویژه کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر