logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۵۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

شهرستان زنجان با ۷ هتل برای اقامت و پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است/استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‌ها

شهرستان-زنجان-با-۷-هتل-برای-اقامت-و-پذیرایی-از-مسافران-نوروزی-آماده-شده-است-استقرار-راهنمایان-گردشگری-در-موزه‌ها
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه این شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی را دارد گفت: راهنمایان گردشگری در ورودی شهر و در موزه ها مستقر هستند و جهت اسکان مسافران نیز ۷ هتل با ۲۱۴ اتاق و ۴۳۴ تخت آماده سازی شده است.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در دو سال اخیر بیماری کرونا مانع از مسافرت ها و حضور گردشگران در استان و شهرستان زنجان شده بود اظهار داشت: خوشبختانه امسال با تمهیداتی که توسط ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اندیشده شد تصمیم بر این شد که استان و شهرستان زنجان نیز هم‌راستا با کشور خود را آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نماید. در این راستا ستاد تشکیل شد، در کمیته ها و زیر مجموعه ها تمامی اقدامات برای این امر فراهم شد و با دفاتر خدماتی مسافر جهت جذب مسافر نیز مذاکره شد.

وی با بیان اینکه تمام تاسیسات شهری ستاد بحران در آماده باش قرار دارند و فعالیت عمرانی داخل شهر متوقف شده است افزود: برای شناساندن و معرفی مکان‌های گردشگری شهر زنجان راهنمایان گردشگری در ورودی شهر و در موزه ها مستقر هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه نورپردازی شهری ،نظافت شهر، نظافت پمپ بنزین‌ها، سرویس‌های بهداشتی انجام شده و امداد و نجات، امداد خودرو و آتش نشانی در ورودی شهر آماده باش هستند گفت: در روستاهایی که در شهرستان زنجان هدف بومگردی هستند مساجد و زائر سراها آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ نظافت محیط زیست مورد تاکید و اطلاع رسانی است عنوان کرد: محوطه مدارس جهت پارکینگ خودرو های میهمانان نوروزی آماده سازی شده علاوه بر آن محوطه های بلا استفاده سطح شهر نیز موقتی جهت پارکینگ توسط شهرداری آماده شده است.

باقری با بیان اینکه ۷ هتل با ۱۲۳ کارمند آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در شهر زنجان است، خاطر نشان کرد: این تعداد هتل دارای ۲۱۴ اتاق با ۴۳۴ تخت است. در کنار این موضوع  ۶ سفره خانه سنتی با ۷ مجموعه گردشگری در انتظار استقبال و پذیرایی هرچه بیشتر از مهمانانی است که شهر زنجان را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهر زنجان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که می تواند یکی از مقصد های اصلی گردشگری باشد، گفت: در سال‌های گذشته بازار تاریخی زنجان، موزه رختشویخانه، موزه گیاهان دارویی، موزه مردان نمکی و موزه منابع طبیعی حیات وحش بیشتر مورد بازدید قرار داشت و امسال نیز پیش بینی بر این است که این مکان‌ها بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان با بیان اینکه کوه های رنگی زنجان واقع در جاده زنجان به سمت میانه و قلعه لکلکها خود جاذبه طبیعی برای شهر زنجان محسوب می شوند و می توانند به عنوان خاطره انگیزترین مقصد های گردشگری شهر زنجان باشند، ابراز داشت: جاذبه های گردشگری طبیعی دیگری نیز همچون سد تهم، غار تاریخی گلجیک، آبشار هشتر خان، شارشار روستای کلکش و سد گاوازنگ زنجان می‌تواند به عنوان مقاصد گردشگری مسافران نوروزی انتخاب شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان زنجان مکان‌های تاریخی زیادی نیز دارد، گفت: مساجد تاریخی سطح شهر، حسینیه اعظم، عمارت دارایی، عمارت ذولفقاری، بنای توفیقی، موزه شهدا، پل میر بها الدین، کاروانسرا سنگی، چای خانه حاج داداش، بقعه امامزاده ابراهیم، موزه تاریخ طبیعی منطقه نمونه سهرین، آب انبار گرمابه ها از جمله مکان‌هایی است که پیشنهاد می شود گردشگران از این مکان ها بازدید نمایند.

باقری با بیان اینکه شهرستان زنجان دارای صنایع دستی شاخصی است که حتی در سطح جهان شناخته شده است، گفت: این صنایع دستی شاخص شامل ملیله، مس، چاقو و چاروق است که در فروشگاه های صنایع دستی سطح شهر عرضه می‌شود، با این حال جهت خرید راحت صنایع دستی توسط مسافران و گردشگران به فروشگا‌های صنایع دستی تاکید شده تا در ایام نوروز فعالیت داشته باشند و علاوه بر آن بازارچه صنایع دستی جنب رختشویخانه نیز جهت ارایه خدمات آمادگی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه محوریت ستاد خدمات سفر سال ۱۴۰۱ حمایت از مشاغل اسیب دیده از کرونا است و سعی می شود جهت ممانعت از گسترش بیماری کرونا تمام موازین بهداشتی کاملا رعایت شود، گفت: تلاش این است تا علاوه بر جذب مسافر در سطح شهر زنجان سفر ایمن در سطح شهرستان را نیز مدیریت نماییم. با این حال قبل از تعطیلات نوروزی تمام مکان‌ها بررسی شده، مشکلات مرتفع شده و کارت واکسن تمام کارکنان مورد بازدید قرار گرفته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر