logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۵۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بخشنامه عدم دریافت کپی مدارک به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان ابلاغ شد+ تصویر بخشنامه

بخشنامه-عدم-دریافت-کپی-مدارک-به-دستگاه‌های-اجرایی-استان-زنجان-ابلاغ-شد+-تصویر-بخشنامه
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: خوشبختانه پیگیری و تلاش‌های صورت‌گرفته مبنی بر عدم دریافت کپی مدارک از شهروندان به نتیجه رسید و بخشنامه آن از سوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و تمام بانک‌ها طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور نباید از متقاضیان و مراجعان، کپی مدارک دریافت کنند.

وی با بیان اینکه احراز هویت شهروندان فقط باید الکترونیکی انجام شده و در صورت نیاز به کپی نیز دستگاه‌ها و بانک‌ها خودشان باید این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این کار در استان زنجان انجام نمی‌شد و دستگاه‌ها و بانک‌ها به بخشنامه مذکور عمل نمی‌کردند.

یوسفی‌امیری افزود: بر این مبنا پیگیری‌های لازم از  دستگاه‌های مربوطه و حتی دادستان زنجان نیز انجام شد.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: چند وقت پیش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طی نامه‌ای به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده بود که بخشنامه مذکور باید اجرا شود و اجرای این بخشنامه در شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ اِعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیگیری و تلاش‌های صورت‌گرفته نتیجه داده است، اظهار داشت: پیگیری‌ها تحرکی در بین مسئولین ایجاد کرده و حداقل اینکه بخشنامه‌ای از سوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند.

یوسفی‌امیری خاطرنشان کرد: در این نامه که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ابلاغ شده، اینگونه آمده که بخشنامه ممنوعیت اخذ کپی از مراجعان به‌صورت کامل در سطح استان اجرا نمی‌شود و این در حالی است که اجرای این بخشنامه، یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال جاری است.

وی افزود: در این نامه آمده که دستگاه‌ها اقدامات انجام‌شده در این خصوص را به دفتر فناوری اطلاعات استانداری اعلام کنند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: شایسته است شهروندان نیز از این نامه، اطلاع پیدا کرده و مطالبه‌گری کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با اجرای این بخشنامه هم حقوق شهروندان تضییع نشود و هم بتوانیم به سمت سیستمی شدن کارها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها حرکت کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر