logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۵۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
شهردار زنجان:

فعالیت برخی از مشاغل در هسته مرکزی زنجان منجر به افزایش ترافیک می‌شود/ 36 دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی زنجان اضافه می‌شود

فعالیت-برخی-از-مشاغل-در-هسته-مرکزی-زنجان-منجر-به-افزایش-ترافیک-می‌شود-36-دستگاه-اتوبوس-به-ناوگان-عمومی-زنجان-اضافه-می‌شود-
شهردار زنجان با اشاره به فعالیت برخی از مشاغل از قبیل مطب پزشکان در هسته مرکزی زنجان منجر به افزایش ترافیک می‌شود گفت: شهرداری زنجان برای انتقال مطب پزشکان از هسته مرکزی شهر زنجان آماده همکاری با دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروز‌فر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری به تنهایی پاسخگوی شهروندان نیست اظهار کرد: از استاندار محترم درخواست کردیم یکی از جلسات شورای اداری استان را در اختیار شهرداری قرار دهد تا برخی از موضوعات و مسائل شهری در این جلسه مطرح شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه‌های دولتی که در بیش از 200 نقطه شهر زنجان قرار دارند با یک حرکت ساده در زیباسازی و زشتی زدایی شهری اقدام کنند بیان داشت: این موضوع به همه دستگاه‌های دولتی در زنجان ابلاغ شده و امیدواریم این اقدام تا چند روز باقی مانده از سال اتفاق بیفتد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تامین محیط امن و آرام برای شهروندان از وظایف شهرداری بوده و براین اساس اجرای برنامه‌های فرهنگی از اولویت شهرداری زنجان قرار گرفته است ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی زیادی برای ایام نوروز امسال تدارک دیده شده است.

فیروزفر با تاکید براینکه در سال آینده برای ترویج فرهنگ شهروندی برنامه‌ریزی شده چرا که این موضوع یکی از وظایف شهرداری است بیان داشت: در تلاش هستیم محیط شهری برای شهروندان ایمن و توام با آرامش باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در سطح شهر زنجان وجود دارد که باید این موضوعات پیگیری و برطرف شود و از زمان ورود بنده به شهرداری این مشکلات را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم بیان داشت: پروژه‌های نیمه تمام شهری از جمله مشکلات شهر زنجان است که به صورت جدی پیگیری می‌شود از جمله پروژه سبزه میدان که قدمت آن به دهه‌ها رسیده و تکمیل این پروژه در اولویت شهرداری قرار دارد و بازدید‌های میدانی برای رفع مشکلات پروژه انجام شده است.

شهردار زنجان افزود: پروژه سبزه میدان با مشکلات مختلفی مواجه است که برخی از آنها توسط شهرداری می‌تواند رفع و رجوع شود و برخی‌ها از مشکلات نیز توسط عوامل دخیل در این پروژه می‌تواند برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت برق در پروژه سبزه میدان نقش اساسی دارد و چند گلوگاه این پروژه مربوط به شرکت توزیع برق است اظهار داشت: یک گلوگاه دیگر این پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب است.

فیروزفر تاکید کرد: به شرکت‌های خدمات رسان اعلام شده که بعد از تکمیل پروژه سبزه میدان در اطراف این پروژه اجازه حفاری داده نخواهد شد و برای این شرکت‌ها تا قبل از تکمیل پروژه سبزه میدان فرصت برای تکمیل شبکه زیرساختها در منطقه داده شده است.

وی با بیان اینکه این قول را به شهروندان می‌دهیم که اگر روند اجرای پروژه به همین منوال پیش برود سال آینده فاز نخست پروژه سبزه میدان به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: پروژه دور برگردان پل امام حسن مجتبی(ع) در حال تکمیل است و هم اکنون عبور و مرور از زیر پل انجام می‌شود و این پروژه سوم خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به وضعیت پروژه معبر پادگان افزود: یکسری از عملیات این معبر به شرایط آب و هوایی مربوط است و این پروژه نیز تا سوم خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید براینکه تکمیل پروژه پارکینگ چندین ساله طبقاتی خیابان سعدی نیز در دستور کار قرار دارد افزود: بخشی از این پروژه تجاری است و فاز پارکینگ این پروژه با پیگیریهایی که انجام شده به زودی افتتاح خواهد شد و فاز تجاری این پروژه را سعی داریم تا شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فیروزفر با اشاره به اینکه بنا داریم بعد از این از طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های شهری جلوگیری کنیم چرا که این موضوع یکی از مطالبات به حق مردم زنجان است عنوان کرد: برای تحقق این کار برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل دیگر پروژه‌هایی که شهرداری زنجان در برنامه‌های سال آینده در برنامه کاری خود قرار داده اشاره و ابراز کرد: ادامه ساماندهی بازار زنجان در سال آینده در دستور قرار می‌گیرد و در تلاش هستیم مردم را در روند اجرای پروژه‌های دخیل کنیم.

ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس‌های در زنجان

شهردار زنجان موضوع ترافیک را یکی از معضلات مهم شهری زنجان دانست و گفت: این معضل از دغدغه‌های شهروندان هم بوده با اینکه کارهای زیادی در حوزه ترافیک در گذشته انجام شده ولی این کارها طبق یک برنامه‌ منسجم و جامع انجام نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح خطوط اتوبوسرانی یکی از اقداماتی بوده که در گذشته در زنجان انجام شده و این اقدام هم به دلیل استفاده راحتر مردم از حمل و نقل عمومی انجام شده اما برخی از مشکلاتی این طرح دارد که منجر به افزایش ترافیک در برخی از نقاط شهری زنجان شده است ادامه داد: این طرح هر چند که خیلی از مشکلات ترافیکی را برطرف کرده اما به صورت کامل اجرا نشده و این کار منجر به بروز برخی از مشکلات شده است.

فیروزفر با تاکید براینکه در حال حاضر این طرح نیاز به اصلاحاتی دارد که نسبت به اصلاح آن اقدام خواهد شد اظهار کرد: مقدمات کار برای اصلاح این طرح در زنجان شروع شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک زنجان باید اصلاح شود و این اتفاق باید برمبنای یک طرح جامع شهری صورت بگیرد و در حال حاضر معابر زنجان نیز نیاز به اصلاح دارد ادامه داد: برای حل ترافیک شهری موضوع اصلاح معابر باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهرداری زنجان در حال حاضر حلقه مفقوده ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان اطلاع رسانی درست است افزود: باید نحوه اطلاع رسانی به مردم اصلاح شود و مردم اگر بدانند که ناوگان حمل و نقل عمومی به چه صورت خدمات ارائه می‌دهد انتخاب خدمات برای مردم سهل خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان‌های عمومی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شهرداری زنجان قرار گرفته است بیان کرد: با پیگیریهایی که انجام شده توانستیم 18 دستگاه اتوبوس جدید را به ناوگان‌های عمومی زنجان اضافه کنیم که از سال آینده وارد خطوط ناوگان شهری زنجان می‌شود.

36 دستگاه به ناوگان عمومی زنجان اضافه می‌شود

فیروزفر با اشاره به اینکه افزودن 36 دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی نیز در دستور کار قرار گرفته است بیان داشت: این تعداد اتوبوس هم به زودی به حمل و نقل عمومی زنجان اضافه خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اصلاح مشکلات ترافیکی زنجان نیاز به یک مجموعه‌ای از اقدامات دارد گفت: یکی از عواملی که در مرکز شهر زنجان منجر به افزایش ترافیک می‌شود وجود مشاغل پرمراجعه مانند مطب پزشکان است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه این ایراد بر پزشکان وارد نیست در واقع این ایراد بر مجموعه عوامل اثرگذار بر مدیریت شهری برمی‌گردد گفت: شهرداری زنجان آماده است با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان که اگر قصد انتقال مطب پزشکان از مرکز شهر زنجان را داشته باشند، همکاری کند و در این راستا مشارکت حداکثری خود را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جانمایی بازارهای صنفی از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال آینده است بیان کرد: در این راستا جلوگیری از متضرر شدن اصناف نیز لحاظ می‌شود و به هیچ عنوان به دنبال متضرر شدن اصناف نیستیم./ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر