logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه کمیسیون تصادفات و ایمنی راه‌های استان زنجان مطرح شد؛

اختصاص 30 درصد نیروهای ستادی انتظامی استان زنجان به پلیس راه در تعطیلات نوروزی / به ازای هر 100 کیلومتر در جاده‌های استان زنجان 7 پایگاه اورژانس مستقر است

اختصاص-30-درصد-نیروهای-ستادی-انتظامی-استان-زنجان-به-پلیس-راه-در-تعطیلات-نوروزی-به-ازای-هر-100-کیلومتر-در-جاده‌های-استان-زنجان-7-پایگاه-اورژانس-مستقر-است
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بیش از 30 درصد نیروهای ستادی انتظامی را به پلیس راه اختصاص داده‌ایم اما علاوه بر آن اقداماتی مانند رفع نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار باشد ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان تردد در آزادراه و جاده قدیم تهران و ابهر- خدابند همدان خواهد بود.

به گزارش موج رسا; ایرج خانی‌پور امروز در جلسه مشترک کمیسیون راهبری تصادفات و ایمنی راه‌ها و حمل‌ونقل استان زنجان اظهار داشت: جاده‌هایی در سطح استان داریم و تصادفات در آن‌ها رخ می‌دهد که حتی شانه خاکی ندارند و حتی برخی جاده‌های علی‌رغم تلاش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از خط‌کشی ساده که تاثیر زیادی در تشخیص مسیر و کاهش تصادفات دارد، بی‌بهره‌اند لذا انتظار می‌رود اعتبارات رفع نقاط حادثه‌خیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا 24 اسفند، مجموع تصادفات درون و برون‌شهری استان 3 درصد کاهش یافته است.

خانی‌پور با اشاره به آمارهای مختلف تصادفات، جرحی‌ها و فوتی‌های درون و برون‌شهری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته افزود: بیش از 50 درصد مصدومان تصادفات در مسیر بیمارستان و یا در بیمارستان، فوت می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه 3 هدف را در تعطیلات نوروزی دنبال می‌کنیم، گفت: این اهداف شامل کاهش تصادفات، برخورد قاطع با افرادی که صحنه‌های حادثه‌ساز را رقم می‌زنند و افزایش رضایتمندی با حضور پلیس و یگان‌های امدادی است.

وی ابراز کرد: بیش از 30 درصد نیروهای ستادی انتظامی را به پلیس راه اختصاص داده‌ایم اما علاوه بر آن اقداماتی مانند رفع نقاط حادثه‌خیز باید در دستور کار باشد ضمن اینکه بیشترین میزان تردد در آزادراه و جاده قدیم تهران و ابهر- خدابند همدان خواهد بود.

خانی‌پور اظهار داشت: بیشترین فراوانی تصادفات طی 11 ماه سال جاری در آزادراه زنجان – قزوین با 1086 فقره تصادف بوده که این میزان در سال گذشته 1040 مورد بود و محورهای ابهر – خدابنده، آزادراه زنجان – تبریز و جاده زنجان – میانه در رده‌های بعدی قرار دارند.

*‌ به ازای هر 100 کیلومتر، 6 تا 7 پایگاه اورژانس در جاده‌های استان زنجان مستقر است

اصغر جعفری روحی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان نیز در این جلسه گفت: شاخصی به عنوان استاندارد جهانی برای مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات به نام gap وجود دارد که برای هر فرد تصادفی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه g ، a و p به ترتیب مخفف سطح هوشیاری، سن فرد و فشار خون شخص در هنگام تصادف است، اظهار داشت: طبق بررسی‌ها اگر میزان gap های شدید 80 درصد، متوسط 40 درصد و خفیف نیز 10 درصد فوتی دارند.

جعفری روحی با بیان اینکه میزان فوتی‌ها طبق این استاندارد در استان زنجان معادل میانگین جهانی و کشوری است، خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد فوتی به علت شدت جاحات، غیر قابل پیشگیری هستند و حتی اگر در محل حادثه هم بیمارستان وجود داشته باشد باز هم تاثیری ندارد چون شدت جراحات خیلی زیاد است.

وی با بیان اینکه پراکندگی پایگاه‌های مستقر اورژانس در سطح استان وضعیت خوبی دارد، افزود: استان زنجان دارای 60 پایگاه زمینی، یک پایگاه هوایی و 22 پایگاه شهری است که به ازای هر 100 کیلومتر بین 6 تا 7 پایگاه در جاده‌ها مستقر هستند و در حالی که میانگین کشوری به ازای هر 40 کیلومتر، یک پایگاه است این میزان در استان زنجان به ازای هر 16 کیلومتر، یک پایگاه است.

سیدقاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز با بیان اینکه رهاسازی مصدومین در حوادث بر عهده این جمعیت است، گفت: پراکندگی پایگاه‌های جمعیت هلال احمر برخلاف اورژانس، رضایتبخش نیست و مکاتبات و پیگیری‌های زیادی هم صورت گرفته اما نتیجه‌بخش نبوده است.

وی افزود: 11 پایگاه هلال احمر در سطح استان وجود دارد که 4 مورد در بزرگراه‌ها هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر