logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۵۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

هزینه پیوند کلیه بالای ۱۵۰ میلیون تومان است/ ۱۰ بیمار زنجانی پیوند کلیه شدند

هزینه-پیوند-کلیه-بالای-۱۵۰-میلیون-تومان-است-۱۰-بیمار-زنجانی-پیوند-کلیه-شدند
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری در سطح استان ۱۰ بیمار مورد عمل پیوند کلیه قرار گرفت گفت: متاسفانه هزینه پیوند کلیه بالا است و این موضوع سبب شده بیماران نتوانند نسبت به پیوند کلیه اقدم کنند.

محمد رضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار پرونده کلیوی در سطح استان وجود دارد اظهار داشت: از تعداد مذکور یک هزار و ۶۰۰ نفر با مراقبت و دیالیز از چرخه دیالیز خارج هستند با این حال ۴۳۰ نفر در دو مرکز زنجان و 6 مرکز شهرستان تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی استان توانسته تمام خدمات را در سه شیفت ارائه دهد افزود: کلینیک نیز فعال است و بیماران به رایگان و با درصد تخفیف بالا از خدمات استفاده می‌کنند با این حال سوئیت انجمن خیریه کلیوی استان نیز فعال است و حتی افرادی که جهت درمان از استانهای دیگر به زنجان وارد می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در ایام نوروز پذیرش بیماران کلیوی از استانهای دیگر انجام خواهد شد گفت: در طول سالهای گذشته انجمن بیماران کلیوی پذیرش بیماران از سایر استانها را داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونا در حال فروکش است عنوان  کرد: برنامه‌های آموزشی دوباره آغاز به کار خواهد کرد تا بتوانیم با اطلاع رسانی مردم را برای کمک به انجمن و شناسایی علائم بیماری همراه کنیم.  

طهماسبی با بیان اینکه به جهت هزینه بالایی که برای پیوند کلیه در سالهای اخیر داشت تعداد پیوند پایین آمد گفت: هر پیوند کلیه در این روزها بالای ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد و همین امر سبب شده تا تعداد بیماران پیوند کلیه کم شود و امسال به ۱۰ مورد برسد.

وی بیان کرد: پروسه ثبت نام پیوند کلیه نیز زمانبر بود و همین عامل سبب می‌شد تا بیماران در این پروسه نیز با مشکلاتی رو به رو شوند که خوشبختانه این مشکلات حل شده و شرایط بهبود یافته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر