logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

نرخ اعلامی توسط اتحادیه سبب افزایش قیمت آجیل در بازار شده است+ نرخ اعلامی

نرخ-اعلامی-توسط-اتحادیه-سبب-افزایش-قیمت-آجیل-در-بازار-شده-است+-نرخ-اعلامی
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: لیست نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه صنف بنکداران آجیل و خشکبار متاسفانه باعث بالا رفتن قیمت آجیل در بازار شده است.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه لیست نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه صنف بنکداران آجیل و خشکبار باعث بالا رفتن قیمت آجیل در بازار شده است، اظهار داشت: زمانی یک کالا را قیمت‌گذاری می‌کنند که قیمت آن کالا خیلی در بازار بالا رفته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری به عنوان قیمت مصوب و محدودکننده است تا هیچ صنفی نتواند کالا را بالاتر از قیمت اعلامی بفروشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمتی که اتحادیه اعلام کرده، بالاتر از قیمت بازار است یعنی قیمت‌گذاری این اجازه را به صنف داده که قیمت آجیل تا مبلغ اعلامی بتواند رشد کند.

یوسفی‌امیری تصریح کرد: وقتی ببینیم قیمت یک کالا زیاد است، قیمت پایین و مصوب اعلام می‌کنند که سبب کاهش قیمت‌ها شود اما قیمت آجیل در بازار، پایین‌تر از نرخ اعلامی اتحادیه بود و نرخی که اتحادیه اعلام کرده، مجوزی شده تا قیمت‌ها را مقداری هم بالاتر ببرند چون صنف با خود می‌گوید وقتی اتحادیه این قیمت را داده چرا من پایین‌تر بفروشم؟!

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه موضوع بعدی در نرخ اعلامی اتحادیه، کیفیت اقلام است، گفت: قیمت‌گذاری برای اقلام درجه یک و ممتاز است در حالی که برای مثال؛ پسته ممتاز خیلی کم در زنجان فروخته می‌شود و نگرانی ما این است که مصرف‌کننده، تخصص لازم را ندارد و نمی‌داند پسته‌ای که مثلاً 440 هزار تومان فروخته می‌شود آیا همان پسته‌ای است که نرخ آن اعلام شده و یا کیفیتش پایین است و به قیمت درجه یک فروخته می‌شود. 

وی ابراز کرد: اگر اتحادیه، نرخ آجیل و خشکبار را اعلام کرده، انتظار این است که کارشناسان اتحادیه نیز وارد بازار شده و اقلام را بررسی کنند و حتما به این نتیجه برسند که اجناس، ممتاز و دارای کیفیت لازم هستند.

یوسفی‌امیری اظهار داشت: موضوع بعدی این است که بادام هندی و آجیل و خشکبار خارجی به عنوان کالای قاچاق اعلام شده که همین موضوع نیز متاسفانه سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این سیاست کشوری است اما در زنجان بیشتر بر روی آن مانور داده‌اند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که بادام هندی از هند می‌آید اما این کالا در هر مغازه‌ای که باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و سوال اینجاست که از اولاً؛ چرا و از کجا وارد می‌شود و ثانیاً اگر کالای قاچاق است باید از طریق اتحادیه به صنف اعلام کنند تا هیچکدام این کالا را نفروشد.

یوسفی‌امیری با بیان اینکه این موضوع فقط به ضرر مصرف‌کننده تمام شده است، افزود: علی‌رغم اینکه کالایی را به هر دلیلی به عنوان قاچاق اعلام کرده‌اند باز هم در مغازه‌ها وجود دارد اما چون قاچاق اعلام شده، باعث افزایش قیمت شده که به ضرر مصرف‌کننده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر