logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۵۷۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان:

قیمت آجیل نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است/ گردو در بازار نایاب شد

قیمت-آجیل-نسبت-به-سال-گذشته-40-درصد-افزایش-یافته-است-گردو-در-بازار-نایاب-شد
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت آجیل و خشکبار، گفت: قیمت آجیل و خشکبار به طور متوسط نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

مرتضی انتصار در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال‌های قبل از انتشار ویروس کرونا کم است، ابراز کرد: انتشار ویروس کرونا موجب کاهش قدرت خرید مردم شد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به میزان افزایش قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: قیمت آجیل و خشکبار به طور متوسط نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده دلیل افزایش قیمت آجیل و خشکبار خشکسالی است، عنوان کرد: خشکسالی در افزایش قیمت فندق و پسته تأثیر بالایی داشته است.

انتصار با بیان اینکه انواع مختلفی از پسته در بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: قیمت پسته بین 280 تا 440 هزار تومان است.

وی با اشاره به کمبود گردو در بازار، افزود: تمامی گردوها در اول سال در بازار عرضه شد درحالی‌که در آن زمان خریداری وجود نداشت و کیفیت گردوهای عرضه شده به گونه نبود که بتوان تا عید نگه داشت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه حدود یک‌سوم گردوهای کشت شده در سال جاری سیاه هستند، ابراز کرد: به دلیل افزایش قیمت دلار واردات گردو به‌صرفه نیست.

وی با بیان اینکه فندق خارجی به قیمت 280 هزار تومان در بازار به شهروندان عرضه می‌شود، تصریح کرد: قیمت فندق خارجی به قیمت عمده 250 تا 260 هزار تومان است.

انتصار با اشاره به کمبود فندق ایرانی در بازار، عنوان کرد: فندق ایرانی به قیمت 400 تا 420 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به قیمت بادام هندی در بازار، ابراز کرد: بادام هندی به قیمت 380 هزار تمان در بازار عرضه می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر