logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۵۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

«شهید شاخص» سال ۱۴۰۱ استان زنجان معرفی شد

«شهید-شاخص»-سال-۱۴۰۱-استان-زنجان-معرفی-شد-
سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید ناصر شهبازی از فرماندهان و رزمندگان دلاور در سال‌های دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص این استان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

به گزارش موج رسا; مصطفی دودانگه با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به‌عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، اظهار کرد: امسال پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های گسترده در شورای جهاد فرهنگی استان و شهرستان‌ها و بهره گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج،شهید ناصر شهبازی به عنوان شهید شاخص استان زنجان معرفی شد.

وی با بیان اینکه معرفی شهید شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان گرانقدر و عزیز است، اظهار داشت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدا گرانقدر و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شد. 

دودانگه ادامه داد: این سنت حسنه، فرصتی بی نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، افزود: مومن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: همچنین شهید شاهرخ ضرغام(حر انقلاب اسلامی)؛ به عنوان شهید شاخص برادر در سطح کشور، شهیده فاطمه اسدی (بانوی مبارز انقلابی) ؛ به عنوان شهید شاخص خواهر در سطح کشور و شهید  سید حسین بدرالدین الحوثی از یمن(مجاهد فی سبیل الله)  به عنوان شهید شاخص بین الملل به عنوان شهدای شاخص بسیج معرفی شدند.

زنجان

دودانگه افزود: به منظور آشنایی هر چه بهتر و بیشتر نسل جوان با شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، اردوهای راهیان نور، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدا سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه شهدای والامقام و نشر وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

دودانگه‌ در ادامه تصریح کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز و امروز این مرز و بوم است و همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را ادامه دهیم. 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه استان گفت: امروز اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت تا پای جان در مقابل مستکبران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در  تاریخ به یادگار گذاشتند، ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدای عزیز بود و این اوج کمال را در کلام و وصیتنامه آنان می‌توان دید.

وی با بیان اینکه مسلماً خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است،گفت: خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و به فرموده امام راحل همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان، دلسوختگان و دارالشّفای آزادگان خواهد بود.

دودانگه در پایان یادآور شد:علاقمندان میتوانند جهت  دریافت تصویر و زندگینامه شهدای شاخص به کانال روشنا استان زنجان به آدرسhttps://rubika.ir/roshana_zanjan و https://eitaa.com/roshana_zanjanمراجعه نمایند .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر