logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

ایجاد پنل مشترک برای ارائه خدمات، اولویت اصلی بیمه سلامت در سال آینده است

ایجاد-پنل-مشترک-برای-ارائه-خدمات،-اولویت-اصلی-بیمه-سلامت-در-سال-آینده-است-
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ایجاد پنل (سیستم یا درگاه) مشترک، موضوع اساسی سازمان متبوع در سال آینده است، گفت: موسسات بیمه‌گر، سامانه‌های مختلفی دارند که به‌صورت مجزا از هم کار می‌کنند و موسسات طرف قرارداد را در ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌کند که پنل مشترک، ارائه خدمات را تسهیل و تسریع می‌کند.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 52.2 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که اکثر آن‌ها (356 هزار نفر) ساکن روستاها هستند که خدمات نظام ارجاع و پزشک خانواده از طریق 84 مرکز جامع خدمات سلامت به روستاییان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بیماری کرونا کاهش یافته و امیدواریم هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود، خاطرنشان کرد: از بدو شیوع کرونا در استان زنجان از اسفند 1398 تاکنون 15 هزار و 423 نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان در بیمارستان‌های مختلف داخل و خارج از استان بستری شده‌اند.

شیویاری با بیان اینکه میانگین هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان زنجان 5 میلیون و 700 هزار تومان بوده است، افزود: میانگین این هزینه در سطح کشور 4 میلیون و 400 هزار تومان بوده و بالا بودن هزینه استان زنجان از میانگین کشوری، بستگی به دلایل مختلف از جمله بستری در مراقبت‌های ویژه، تجویز داروهای مختلف و... داشته ضمن اینکه علاوه بر زنجان در برخی استان‌های دیگر نیز میانگین هزینه، بالاتر از کشور است.

وی ادامه داد: میانگین سنی بیماران کرونایی در استان زنجان 61 سال بوده و از میان مبتلایان، 55 درصد خانم و 45 درصد آقا هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد این بیمه در استان زنجان گفت: نسخه‌نویسی‌ها از اول دی سال جاری به‌صورت الکترونیکی شده و مکانیزه ارائه می‌شود و مطالبات نسخه‌های الکترونیکی در بخش دانشگاهی و غیردانشگاهی تا بهمن پرداخت شده و بقیه نیز طبق تفاهمنامه و فرآیند مربوطه پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: مدت بررسی نسخه‌های مربوط به بیماران بستری از 45 روز به 21 روز کاهش یافته و همکاران در این زمینه شبانه‌روز در تلاش هستند و تاخیری در رسیدگی‌ها وجود ندارد.

شیویاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 207 میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان زنجان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط بین 20 تا 30 درصد هزینه‌ها (77 میلیارد تومان) مربوط به بیماران کرونایی برمی‌گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه سازمان مذکور، اولویت‌هایی دارد، افزود: برخی اولویت‌ها که مهمترین آن نسخه‌نویسی الکترونیکی بود در سال 1400 انجام شد و هم‌اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت 100 درصد در استان زنجان انجام می‌شود مگر در موارد خیلی جزئی و استثنا که همکاران در صورت ضرورت، نسخه‌های دسنی را پذیرش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد پنل مشترک (سیستم یا درگاه مشترک)، موضوع اساسی در سال آینده است که پیگیری و در دست اقدام است، گفت: موسسات بیمه‌گر، سامانه‌های مختلفی دارند که به‌صورت مجزا از هم کار می‌کنند و این سامانه‌ها بخش خصوصی و بیمارستان‌ها را در ارائه خدمات با مشکل و سردرگمی مواجه می‌کند و اعتراضِ به‌حق پزشکان و موسسات طرف قرارداد را در پی دارد.

شیویاری اظهار داشت: پنل مشترک برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ایجاد می‌شود که امیدواریم به سرانجام برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش رو خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت اندیشیده شده و برنامه کشیک برای همکاران داریم تا هیچ بیمه‌شده‌ای در تعطیلات با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به 26 دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت در سطح استان زنجان خاطرنشان کرد: به تمام دفاتر پیشخوان از جمله دفاتر طرف قرارداد با بیمه سلامت، ابلاغ شده که در تعطیلات نوروزی، کشیک داشته باشند لذا همکاران در بیمه سلامت نیز کشیک هستند تا هیچ مراجعه‌کننده‌ای چه تلفنی و چه حضوری به مشکل برنخورد و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تحت پوشش قراردادن افراد فاقد هرگونه بیمه در محلات کم‌برخوردار که از آذر امسال اجرا می‌شود، گفت: 2020 محله در کشور و 20 محله نیز در استان زنجان شناسایی شده که اعتبارات ویژه‌ای هم برای این کار از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که در صورت تخصیص، اقدام می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای درمان بیماران صعب‌العلاج اظهار داشت: تلاش بر این است که خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج با نهایت تخفیف حتی تخفیف 100 درصدی و رایگان ارائه شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر