logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۷۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

گردشگری الکترونیکی موتور محرک صنعت گردشگری است/ بی‌توجهی استان زنجان برای بکاربردن اپلیکیشن‌های گردشگری

گردشگری-الکترونیکی-موتور-محرک-صنعت-گردشگری-است-بی‌توجهی-استان-زنجان-برای-بکاربردن-اپلیکیشن‌های-گردشگری
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه اپلیکیش‌های برای استفاده در امور مختلف طراحی شده و تنها مختص یک منطقه جغرافیایی یا یک استان نیست، گفت: برخی اپلیکیشن‌ها وجود دارند که برای گستره کل کشور در حال فعالیت هستند و به استان‌ها و شهر‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند و در راستای گردشگری نیز می‌توانند به کار بروند.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برای معرفی مکان‌های گردشگری می‌توان از فناوری‌های ارتباطی نوین استفاده کرد، اظهار داشت: همین امر در طول سال‌های گذشته سبب شده تا شاخه‌ای در سطح کشور به عنوان گردشگری الکترونیکی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه توسعه روز افزون سیستم‌های مجازی باعث شده تا روند سفر  به راحتی و با سهولت انجام شود، افزود: گردشگری در روند رشد اقتصادی کشور و استان نقش بسیار ویژه‌ای دارد بنابراین اگر بتوانیم به سیستم فناوری اتکا داشته باشیم می‌توان تحولات شگرفی را در زمینه اقتصادی استان ایجاد کرده و به نحوی فرهنگ زنجان و ایران را به تمام جهان معرفی نماییم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه اپلیکیش‌های برای استفاده در امور مختلف طراحی شده اند و تنها مختص یک منطقه جغرافیایی یا یک استان نیست، گفت: برخی اپلیکیشن‌ها وجود دارند که برای گستره کل کشور در حال فعالیت هستند و به استان‌ها و شهر‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند و در راستای گردشگری نیز می‌توانند به کار بروند.

وی تصریح کرد: نمونه ساده این موضوع این امر است که اگر در کافه بازار یا سایت اتاقک واژه سفر جست و جو شود اپلیکیشن‌های بسیاری در این باره نمایش داده می‌شود و مورد استفاده قرار گیرد، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارند که می‌تواند در ارتباط با گردشگری به کار روند.

سرائی با بیان اینکه از فعالان حوزه گردشگری انتظار این است به قابلیت فضای مجازی جهت معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری زنجان توجه ویژه‌ای داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه توجه چندانی برای بکار بردن فناوری اطلاعات در راستای این امر نمی‌شود.

وی با بیان این موضوع که گردشگری الکترونی خود به عنوان موتور محرک صنعت گردشگری محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: وضعیت گردشگری در طول سالیان در سطح جهان و کشور بهبود یافته است و مردم اشتیاق بیشتری برای دیدن مکان‌های تاریخی و گردشگری سایر نقاط جهان دارند بنابراین اگر در استان زنجان نیز به گردشگری الکترونیک توجه بیشتری شود، تاثیر گذار بر اقتصاد استان خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر