logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۵۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 21 دقیقه ]
گزارش موج رسا از ابزار و الزامات تحقق جهاد تبیین؛

نوآوری نرم‌افزاری، سلاح تحقق جهاد تبیین/ جهاد تبیین راه مقابله با سنگین‌‌ترین جنگ نرم تاریخ کشور است

نوآوری-نرم‌افزاری،-سلاح-تحقق-جهاد-تبیین-جهاد-تبیین-راه-مقابله-با-سنگین‌‌ترین-جنگ-نرم-تاریخ-کشور-است
رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمان جهاد تبیین در برابر تحریم و جنگ نرمِ سخت امروز علیه جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند اما این جهاد، نیاز چندانی به اعتبار و بودجه ندارد و باید با ابزارهای دیگر از جمله با نوآوری در بخش نرم‌افزاری تحقق یابد.

به گزارش موج رسا; سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی بود که دشمن بعثی با حمایت تعدادی از کشورهای جهان از هوا و زمین به میهن عزیزمان حمله کرد و قصد تجاوز به خاک وطن را داشت و در واقع هدف دشمن این بود که انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کند اما رشادت و دلاوریِ دلیرمردان این مرز و بوم اعم از مرد و زن و پیر و جوان در پشت جبهه‌ها و خط مقدم سبب شد تا اجازه ورود دشمن به وطن را نداده و با حفظ تمامیت ارضی حتی یک وجب از خاک سرزمین اسلامی ایران به دست بیگانگان نیفتاد اما این پایان کار نبود و دشمن در رخدادهای متعددی با جنگ و ترور و سایر عملیات‌ها قصد براندازی نظام اسلامی را داشته که خوشخبتانه با توکل بر قدرت لایزال الهی و هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب، توطئه‌های دشمنان خنثی شده و نظام اسلامی روزبه‌روز سرافرازتر و سربلندتر و مقتدرتر شده و ستون محکم دین اسلام در منطقه و ملجا و امید مظلومان و مستضعفان عالَم است.

دشمن، دست از دشمنی خود برنداشته و همواره به جنگ خود ادامه می‌دهد اما نوع جنگ از سخت به نرم تبدیل شده و روش دشمنی دشمنان، تغییر یافته که رهبر معظم انقلاب اسلامی 2 دهه قبل با هشداری مبنی بر شبیخون فرهنگی این تذکر را دادند که باید مراقب دشمن باشیم. ابزار دشمن روزبه‌روز در حال تغییر بوده و امروز، رو به تحریف واقعیت‌های نظام و سیاه‌نمایی دستاوردهای جمهوری اسلامی آورده و قصد ناامید کردن مردم از ادامه مسیر انقلاب را دارد و در اینجاست که خلف صالح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ناجی کشتی نظام جمهوری اسلامی که دشمن همواره به هوش و درایت ایشان اعتراف کرده، دستور به «جهاد تبیین» دادند.

*‌ دشمنان، بیّنات و اصول انقلاب را تضعیف و کمرنگ می‌کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 دی سال جاری در ارتباط تصویری با مردم قم در سالروز قیام مردم این شهر در سال 1356، حاکمیت دین را یکی از اصول اولیه انقلاب اسلامی بیان کردند و فرمودند: اصلاً جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برای حاکمیّت دین خدا تشکیل شد و برای این است که جامعه با شکل و هندسه دینی، زندگی کند و تنظیم شود. حکومت با هندسه دینی تنظیم شود، حرکت کند و پیش برود و اقدام کند.

ایشان با بیان اینکه این جزء بیّنات انقلاب بود، افزودند: مردم جان دادند، خون خودشان را تقدیم و نثار کردند برای اینکه این اتّفاق بیفتد و حاکمیت دین، جزء اصول انقلاب است که این را تضعیف می‌کنند. یا مثلاً عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر نیز جزء اصول انقلاب است. تسلیم نباید شد و زورگویی دشمن را نباید تحمّل کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اینکه مثلاً ما با دشمن، مذاکره کنیم، این یک حرف دیگر است اما انقلاب به ما می‌گوید که در مقابل زورگویی و حرف زور دشمن نباید تسلیم شد و تا حالا هم به توفیق الهی تسلیم نشده‌ایم و بعد از این هم همین خواهد بود.

ایشان تصریح کردند: این جزء اصول است که تضعیف می‌کنند و چنین اصول برجسته‌ای را کمرنگ می‌کنند ضمن اینکه استقلال کشور، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی و امثال این‌ها اصول انقلاب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه این‌ها بخشی از یک جنگ نرم وسیع و متنوع دشمن است که دنبال می‌کنند، گفت: باید به این توجه داشت و در مقابل این حساسیت‌زدایی باید ایستاد. اهل فکر، قلم، بیان، فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی و آن کسانی که می‌توانند و دستشان باز است در این زمینه، مسئولیت دارند و نگذارند که دشمنان به تدریج این حساسیت و حَمیّت مردمی را کمرنگ کنند.

*‌ نباید بگذاریم موفقیت‌های جمهوری اسلامی مکتوم بماند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نکته و تذکر دیگر هم این است که ما نباید بگذاریم که موفقیت‌های جمهوری اسلامی مکتوم بماند، فرمودند: این یکی از مسائل واقعاً مهم است. ما امروز مشکلاتی در مسائل اقتصادی از جمله در تورم، گرانی بعضی از اجناس، معیشت مردم به‌خصوص طبقات ضعیف، مشکلات بانک‌ها، مشکلات مالیاتی و امثال این‌ها داریم اما بعضی، این مشکلات را آن چنان بیان می‌کنند که گویا هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی اتفاق نیفتاده و آن‌ها را مکتوم می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه ده‌ها موفقیت در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که بنده در بیانیه گام دوم به بعضی از این‌ها اشاره کرده‌ام، گفتند: ما باید این موفقیت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی را بگوییم و به یاد مردم و به یاد کسانی که غفلت می‌کنند، بیاوریم. بنابراین این هم یک نکته است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

*‌ دشمن به دنبال فشار اقتصادی و لجن‌پراکنی برای جدا کردن مردم از نظام است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 بهمن امسال در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ فرمودند: سفارش من به جوان‌های عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطی حرکت می‌کند و چه چیزی را هدف گرفته، نقطه مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند.

ایشان با بیان اینکه دشمن، ملت، افکار عمومی و فکر جوان‌ها را هدف گرفته، بیان کردند: میلیاردها دلار دارند خرج می‌کنند در این اتاق‌های فکرشان و تلاش می‌کنند برای اینکه ملت ایران و به‌خصوص جوان‌ها را از این راه برگردانند و فعلاً 2 وسیله را دنبال می‌کنند که وسیله اول؛ فشارهای اقتصادی است برای اینکه مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند و وسیله دوم؛ لجن‌پراکنی است که به ارکان و بخش‌های مختلف انقلاب و مراکزی که در پیشرفت انقلاب تاثیر دارند، لجن‌پراکنی، دروغ‌پردازی و تهمت می‌زنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ملت ایران و جوان‌ها باید در مقابل این 2 حرکت بایستد، اظهار داشتند: فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریم‌ها و البته تلاش دیپلماسی (همانطور که برادران خوب ما مشغول‌اند) باید خنثی کرد.

ایشان خاطرنشان کردند: برادران انقلابی ما در زمینه از بین بردن تحریم‌ها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کار هستند که این هم خوب است لکن کار عمده، خنثی کردن تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است. دانش‌بنیان‌ها خیلی مهم هستند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمی است که این را باید توسعه و گسترش دهند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: این (خنثی کردن تحریم‌ها) از طرفی و خنثی کردن حرکت رسانه‌ای و لجن‌پراکنی‌های دشمن نیز از طرف دیگر باید صورت پذیرد.

*‌ یکی از سنگین‌ترین جنگ‌های نرم تاریخ کشور ما در زمینه اغوای توده‌های مردم از طریق اغوای خواص است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در 19 اسفند سال جاری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف دشمن این است که توده‌های مردم، مورد اغوا قرار بگیرند اما وسیله اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است، گفتند: امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواص جامعه است یعنی کسانی که عنوان، امکانی و احیاناً سوادی دارند. چون خواص وقتی اغوا شدند اگر به این خواصِ اغواشده، فرصت و امکان داده شود، توده مردم را راحت اغوا خواهند کرد.

ایشان با بیان اینکه یکی از سنگین‌ترین جنگ‌های نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است، خاطرنشان کردند: دائم با مزدورپروری، حرام‌خوارسازی و لطایف‌الحیل، افرادی را حرام‌خوار می‌کنند و وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال (نجاست‌خوار) خیلی مشکل می‌شود او را از حرام‌خواری دور کرد همچنین بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها مزدورپروری می‌کنند. بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.

*‌ علت جنگ نرمِ سخت علیه ما این است که ما قوی شده‌ایم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص چرایی جنگ نرمِ سختِ امروز بر علیه ما فرمودند: علت این است که ما قوی شده‌ایم. امروز جبهه حق از لحاظ زیرساخت‌‌ها و امکانات قوی شده و امروز چالش دشمن با جبهه حق، آسان نیست و کار دشواری است لذا به جنگ نرم متوسل می‌شوند و همه تلاش خود را می‌کنند که ذهنیات را خراب کنند که این به خاطر قدرت و قوّت ما است.

*‌ جهاد تبیین، راهکار مقابله با جنگ نرم امروز دشمن است/ موافق بودجه سنگین برای جهاد تبیین نیستم

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مقابل این حرکت دشمن باید جهاد تبیین کنیم، بیان کردند: جهاد تبیین از کلام امیرالمومنین(ع) گرفته شده که در آن وصیت معروف خودشان به حَسَنین(علیهما‌السّلام) فرمودند: «وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه».

ایشان با بیان اینکه شنیدم در مجلس شورای اسلامی، یک بودجه سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفته‌اند، گفتند: بنده خیلی با این ‌جور سبک در برخورد، سازگار نیستم. ما سال‌ها است که با دستگاه‌ها و بودجه‌ها و با این‌ها مواجه‌ایم. تجربه بنده می‌گوید که بودجه‌های بی‌نام و نشانی از این قبیل غالباً هدر می‌رود و به نتیجه نمی‌رسد. یک بودجه سنگینی را مجلس می‌گذارد (که البته بنده به این مسئولان اعتماد دارم) لکن طبیعت این کار، یک طبیعت غلطی است که یک بودجه سنگینی را بگذارند به عنوان جهاد تبیین که حالا البته امیدواریم که این آقایان توجه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خلاصه، بنده موافق نیستم؛ بنده به عنوان کسی که خیلی هم به جهاد تبیین اهمیت می‌دهم با این ‌جور بودجه گذاشتن و با این ‌جور خرج کردن، توافقی ندارم.

*‌ سخت‌افزار در دسترس است اما در بخش نرم‌افزاری باید نوآوری شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه در جنگ‌های سخت با سلاح‌های قدیمی دیگر نمی‌شود جنگید و امروز با شمشیر، نیزه و با این چیزها نمی‌شود به جنگِ توپ و موشک و مانند این‌ها رفت، افزودند: در جهاد تبیین هم همین ‌جور است. با شیوه‌های قدیمی نمی‌شود کار کرد البته بعضی از شیوه‌های قدیمی مثل منبر و مداحی، قدیمی است و جایگزین ندارند و همچنان اثرگذار است و هیچ چیز دیگری جای این‌ها را نمی‌گیرد لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون باید به‌روز حرکت کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه البته ما امروز در این زمینه سلاح‌های سخت‌افزاری‌مان خوب است، تصریح کردند: یعنی بخش فضای مجازی و امثال این‌ها بالاخره فعال‌اند و کار می‌کنند اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف شود لکن به ‌هر حال کارهایی که باید انجام بگیرد از لحاظ سخت‌افزاری در دسترس است.

معظم‌له با بیان اینکه بخش نرم‌افزاری قضیه، مهم است، ادامه دادند: سلاح تبیین، یک بخش نرم‌افزاری مهمی دارد که در اینجا باید نوآوری صورت بگیرد و باید سخن نو گفته شود و شیوه نو در بیان ذکر شود.

*‌ راه پیشرفت و تعالی ملت در جهاد تبیین باید از بی‌راهه‌ها جدا شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبیین مفاهیم عالی اسلامی در زمینه‌های مختلف، چیزی است که می‌تواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح موثری عمل کند، گفتند: در زمینه مسائل معرفتی و معارفی، حرف‌های نگفته زیاد داریم؛ حرف‌های قابل گفتنی که برای دنیا جذاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، خیلی حرفِ نگفته داریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و می‌توان این را مطرح کرد، مساله حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بُن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه روسای کودتاگر است بلکه یک چیز خاص متکی به مبانی معنوی است.

ایشان افزودند: نکته سومی که در باب جهاد تبیین عرض می‌کنیم این است که در جهاد تبیین باید راه پیشرفت و تعالی مادی ملت از بیراهه‌ها و کج‌راهه‌ها جدا شود و این یکی از مسائل مهم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه نکته پایانی در باب جهاد تبیین این است که بدانیم اگر جهاد تبیین به درستی صورت نگیرد، دنیامداران حتی دین را هم وسیله هَوَسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد، فرمودند: یعنی اگر من و شما کارمان را درست انجام ندهیم آنکه برایش صرفاً دنیا مطرح است حتی دین را هم در خدمت خواهد گرفت. این جمله در نامه‌ی معروف امیرالمومنین(ع) به جناب مالک اشتر آمده است.

*‌ دشمن در جنگ روایت‌ها جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه می‌کند

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند اکنون در جنگ روایت‌ها هستیم و دشمنان با تلاش خود از وضعیت اقتصادی و مشکلات و فشار معیشتی که برای مردم ما وارد می‌شود و قطعا این ایام سپری خواهد شد، سوءاستفاده می‌کنند برای اینکه نگرش‌ها و دیدگاه‌های مردم نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی را تغییر داده و به بدبینی برسانند.

وی با بیان اینکه طبعاً آن چیزی که در جنگ روایت‌ها می‌تواند کشور را نجات دهد، جهاد تبیین است، اظهار داشت: باید ببینیم که دشمن با استفاده از چه ابزارهایی در حال تلاش برای مخدوش کردن موفقیت‌های ملت ایران است و متقابلاً در برابر دشمن، تبیین لازم را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاوردهای بی‌شماری دارد اما دشمنان، جمهوری اسلامی با این همه دستاورد را با رژیم طاغوت مقایسه می‌کنند که جز سیاهی و ذلت، چیزی برای ملت ایران به ارمغان نیاورد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: رژیم‌های پهلوی و قاجار در بهترین ایامی که دنیا در حال پیشرفت بود، ملت ایران را عقب نگه داشته و به یک ملت غیر پیشرو، تبدیل کردند.

*‌مجلس با قانونگذاری صحیح و نظارت موثر، نقش خود در جهاد تبیین را ایفا می‌کند

وی گفت: ببینید دشمن چگونه عمل می‌کند که گاهی جمهوری اسلامی را در مقایسه با آن رژیم دیکتاتوری و منحوس قرار می‌دهد و این احساس را می‌خواهد به وجود بیاورد که رژیم شاه، بهتر از جمهوری اسلامی بود.

حجت‌الاسلام شجاعی ابراز کرد: این نشان می‌دهد که ما باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و طبعاً هر کسی هر کاری که از دستش برمی‌آید به تناسب جایگاهی که دارد باید برای جهاد تبیین از فرصت استفاده کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز به سهم خود با قانونگذاری درست و نظارت موثر می‌تواند به تحقق جهاد تبیین کمک کند، اظهار داشت: اگر با فساد به درستی برخورد شود و صحیح هم روایت شود در واقع بخشی از جهاد تبیین است که سلامت نظام جمهوری اسلامی را برای همگان آشکار و ظاهر می‌کند.

*‌ بودجه مصوب برای جهاد تبیین بازمی‌گردد

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: به همین ترتیب، دولت اگر در مقابل ناکارآمدی‌ها بایستد و مشکلات مردم را در حد مقدور حل کند، باز هم مردم این احساس را خواهند داشت که این نظام، کارآمد است که این اقدامات، بخشی از جهاد تبیین است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین لزوماً فقط بیان نیست بلکه اقدام هم باید شود، گفت: بنابراین هر کس در جایگاه خود باید جهاد تبیین را انجام دهد و امیدواریم همه افراد چه مسئولان و چه مردم، سهم خود در این زمینه را ایفا  کنند.

وی در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص اعتبار سنگین برای جهاد تبیین خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حتماً این بودجه برمی‌گردد و در سرفصل‌های دیگر هزینه خواهد شد.

*‌ جهاد تبیین باید به دست افراد خبره و دلسوز محقق شود

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه جهاد، کلمه اعتقادی و مقدس برای ما است، گفت: هر کاری که برای رضای خداوند و با تلاش مضاعف انجام می‌گیرد، جهاد است.

وی با اشاره به جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمورده‌اند، اظهار داشت: جهاد تبیین، نکته بسیار بااهمیتی به‌ویژه در زمان حاضر است و جهاد تبیین یعنی حقایق موجود توسط افراد خبره، تبیین و شفاف‌سازی شود.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه ابراز کرد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین این نگرانی به ذهن می‌آید که نکند خدایی نکرده، برخی افراد خود را مُبیّن قلمداد کرده و جهاد تبیینی که رهبر انقلاب فرموده‌اند را تبیین کنند و در اینجا باید مواظب باشیم تا از افرادی استفاده شود که واقعاً تابع اسلام ناب هستند، سلیقه‌ای عمل نمی‌کنند و بر اساس دریافت خود که بعضاً گروهی و سیاسی است وارد تبیین نمی‌شوند.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان زنجان تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از افراد مخلص و ولایی که اطلاعات جامع و کامل از جهاد و مسائل سیاسی و اجتماعی داشته و اعتقادشان بالا، یقینی و ناب است، استفاده شود چرا که چنین افرادی از نگاه اجتماعی، سیاسی و اعتقادی می‌توانند مسائل را به‌صورت جهادی تبیین کنند لذا نباید این حرکت و جریان جهاد تبیین به دست افراد دارای سلیقه‌های متفاوت بیفتد و به اصطلاح لُوس شود.

وی گفت: امیدواریم افراد دلسوز، ولایی و آشنا به کار گمارده شوند تا جهاد تبیین عملا آنچنان صورت بگیرد که مردم، حقایق را ببینند و این مار برای مردم، مشتبه نشود.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: تبیین، یک کار بسیار مهم است منتهی باید دید با اگر دست چه کسانی صورت بگیرد، می‌تواند کارساز باشد که امیدواریم که این حرکت جا افتاده و افراد لایق، کاردان، مخلص، آشنا به کار و بصیر این کار را انجام دهند.

*‌ فضای مجازی دنیا در دست افراد مورد تایید نیست

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص الزام نوآوری در بخش نرم‌افزاری گفت: در ارتباط با فضای مجازی متاسفانه گرفتار یک تحریف شده‌ایم چرا که فضای مجازی در اختیار افرادی قرار گرفته که مورد تایید نیستند و مطالب واقعی در سطح دنیا، منطقه و کشور را واقعی جلوه می‌دهند و به مسائل تخریبی دامن می‌زنند و سطح دروغ‌پراکنی بسیار بالاست.

وی اظهار داشت: این فضای مجازی که الان در دست همگان است، هیچ فایده‌ای جز تخریب ندارد چون دست‌اندرکاران فضای مجازی، افراد مومن، جهادی و دلسوز نیستند و به دنبال آلوده کردن آب هستند تا از آن ماهی بگیرند و فضای مجازی، ابزار دست سیاستمداران کلفت دنیا است تا از این طریق بتوانند خواسته‌های خود را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی تصریح کرد: فضای مجازی امروز بسیار غلط است و دشمن هیچ واقعیتی را منعکس نمی‌کند و تمام مسائل دروغ و شانتاژی را مطرح و منعکس می‌کند با کمال تاسف و مردم ما هم همین را از فضای مجازی می‌گیرند و در برابر آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی ابراز کرد: امیدواریم دولتمردان و مسئولان در این مورد تاکید کنند که فضای مجازی به دست انسان‌های سالم بیفتد و مطالبی که مطرح و منعکس می‌کنند به درد جامعه بخورد، ایجاد دغدغه نکند، ایجاد تشویش نکند و اذهان مردم را تخریب نکند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه فضای مجازی متاسفانه اذهان مردم را مشوش و تخریب می‌کند و حقایق را منقلب، جلوه می‌دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در این زمینه به‌صورت جدی وارد عمل شود و جلوی تاخت‌وتازهای دروغین و شانتاژ و سیاست‌های غلط را بگیرد تا مردم، مطالب درست و واقعی را بگیرند.

*‌ فضای مجازی در دست افراد سالم، یکی از ابزارهای جهاد تبیین است

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان زنجان در خصوص تصویب اعتبار برای جهاد تبیین که مورد گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت، گفت: اصلاً نیازی به اعتبار و بودجه نیست و دست‌اندرکارانی که انسان‌های واقع‌نگر و بصیر هستند در جایگاه‌هایی گمارده شوند که این تبیین را عملا انجام دهند و اجازه ندهند تا افراد سودجود وارد تبیین شوند.

وی تصریح کرد: ما هزینه زیادی در این زمینه نیاز نداریم و چه بسا اصلا نیازی به اعتبار و بودجه نیست بلکه افراد بصیر و آگاه به‌صورت جدی گمارده و حمایت هم شوند تا جلوی حرکت‌های تخریبی گرفته شده و جهاد تبیینی که مورد نظر رهبر انقلاب است توسط این افراد به جامعه عرضه شود و مطالب آنگونه که باید به دست مردم برسد نه آنچنان که سلیقه‌های مختلف به دنبال آن هستند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه فضای مجازی نیز باید در این مسیر قرار گیرد افزود:. فضای مجازی می‌تواند یکی از ابزارهای جهاد تبیین باشد به شرط اینکه به دست افراد سالم بیفتد.

*‌ تبدیل راستی‌آزمایی به فرهنگ رایج و بیان دستاوردهای نظام، راهکار جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: یکی از تهدیدهایی که متوجه جهاد تبیین است، گرفتار شدن و متوقف ماندن در ایستگاه جهاد تبیین و به حاشیه رفتن اصل این ماموریت خطیر است.

وی با بیان اینکه باید سعی و تلاش کنیم که جهاد تبیین به دست مردم برسد و در دسترس جوانان باشد، گفت: جهاد تبیین نباید به صورت سخنرانی و یا در کتاب‌ها و نوشته‌ها محبوس بماند بلکه باید سعی کنیم جهاد تبیین را به گوش مردم برسانیم.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: در روایتگری و تبیین انقلاب اسلامی باید از افرادی استفاده کنیم که هم قبل و هم بعد از انقلاب را درک کرده و مشکلات را دیدند و از این طریق به گوش مردم برسانیم.

وی افزود: برای جهاد تبیین باید نقشه کلان داشته و به دنبال هدف باشیم و بدانیم چه هدفی را می‌خواهیم بیان کنیم و به چه هدف و نتیجه‌ای برسیم.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به وظایف ما برای جلوگیری از سیاه‌نمایی و کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب توسط دشمن، گفت: اولین وظیفه ما این است که تبیین، راستی‌آزمایی اخبار و جست‌وجوگری از واقعیت و حقیقت، تبدیل به یک فرهنگ رایج در بین عموم مردم شود.

وی با بیان اینکه اسلام در مورد نوع مواجهه با خبرها تاکیدات فراوانی دارد، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که اخبار را به صورت وارونه جلوه دهد لذا راستی‌آزمایی و جست‌وجوگری واقعیت و حقیقت را باید به صورت یک فرهنگ رایج دربیاوریم تا اخباری که از سوی دشن، منتشر می‌شوند، راستی‌آزمایی شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر اینکه جهاد به معنای تلاش دشمن‌ستیزانه است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر حرکتی، جهاد نمی‌شود بلکه جهاد در مقابل دشمن و برای مقابله با دشمن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه تک‌تک دلسوزان نظام و افرادی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند این است که هم دستاوردهای مادی و هم دستاوردهای معنوی انقلاب و نظام اسلامی را برای مردم، بیان و تبیین کنند تا نقشه دشمن که کم‌ارزش جلوه دادن یا اصلا نشان ندادن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ناکام بماند.// آ

گزارش از بهنام آقاجانلو

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر