logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۵۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اشتغال ایثارگران بزرگ‌ترین فرصت و چالش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان است/ 3 هزار نفر از ایثارگران در سنین سالمندی هستند

اشتغال-ایثارگران-بزرگ‌ترین-فرصت-و-چالش-بنیاد-شهید-و-امور-ایثارگران-استان-زنجان-است-3-هزار-نفر-از-ایثارگران-در-سنین-سالمندی-هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه اشتغال ایثارگران بزرگ‌ترین فرصت و چالش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان است، گفت: به دلیل کمبود فرصت شغلی در کارهای دولتی اشتغال ایثارگران به یکی از چالش‌های ما در این حوزه تبدیل شده است.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به روز شهید، اظهار کرد: 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثار گران است و امسال در چهل و دومین سالگرد تأسیس بنیاد شهید قرار داریم.

وی با بیان اینکه در سال 88 شورای فرهنگ عمومی روز 22 اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرد، ابراز کرد: بیش از 15 درصد از شهدا در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند و شهدای شاخص و فرماندهان شهید بیشتر در این ماه به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 534 شهید در اسفندماه تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: تلاش فراوانی برای معرفی روز شهید انجام شده است و لذا بیش از 60 درصد مردم از روز شهید مطلع هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر تبلیغ آموزه‌های دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ارائه خدمات برابر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را برعهده دارد، عنوان کرد: علاوه بر بنیاد شهید تمامی دستگاه‌ها وظیفه خدمات‌رسانی به ایثارگران را دارند.

کاظمی با بیان اینکه بیش از 350 نوع خدمت در قانون جامع خدمات‌رسانی برای ایثارگران تعریف شده است، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق این قانون مطالبات ایثارگران را پیگیری می‌کند.

تبدیل وضعیت ایثارگران اولویت اول بنیاد شهید

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اشتغال ایثارگران است، افزود: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند سهمیه 30 درصدی ایثارگران را در آزمون‌های استخدامی رعایت کنند و پیگیر هستیم تا ایثارگران بتوانند از سهمیه 30 درصدی ایثارگران از آزمون‌های استخدامی را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گان استان زنجان با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران که در برنامه ششم وجود دارد برنامه و اولویت اول بنیاد شهید و امور ایثارگران است، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا سال 1401 تمامی ایثارگران و رزمندگانی که بیش از 6 ماه در جبهه‌ها حضور داشتند را در دستگاه‌های اجرای مشمول ماده 2 تبدیل وضعیت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها تبدیل وضعیت ایثارگران را انجام داده‌اند، ابراز کرد: برخی از دستگاه‌ها هم در حال تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که ما از این دستگاه‌ها تقاضا داریم به کار خود سرعت ببخشند.

کاظمی با بیان اینکه تعدادی از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد در آزمون‌هایی استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد پذیرفته شده‌اند و در محل کار خود حاضر خواهند شد، تصریح کرد: تعدادی از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد در سال بعد تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه از تمامی ایثارگران تقاضا داریم در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سازمان سنجش ثبت‌نام کنند تا از سهمیه 30 درصدی ایثارگران بتوانند استفاده کنند، عنوان کرد: بیشترین فرصت و چالش بنیاد شهید در حوزه اشتغال ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بیشترین نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متعهد را داریم، ادامه داد: به دلیل کمبود فرصت شغلی در کارهای دولتی این یکی از چالش‌های ما در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ایثارگران باید به سمت کارآفرینی و استفاده از فرصت‌های شغلی غیردولتی حرکت کنند، افزود: از مسئولان انتظار می‌رود همان‌طوری که در آزمون‌های استخدامی دولتی سهمیه 30 درصدی برای ایثارگران در نظر گرفته شده است در بخش خصوص و کارخانه‌ها نیز سهمیه ایثارگران را حفظ کنند.

کاظمی با بیان اینکه بیش از 3 هزار نفر از ایثارگران استان زنجان در سنین سالمندی هستند، ابراز کرد: یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که مطرح است برش پایه سلامت و رسیدگی به مسائل بهداشت و درمان جانبازان، والدین و همسران شهدا است که در سنین سالمندی هستند به این‌ها باید بیشتر رسیدگی شود.

اعطای تسهیلات مسکن به جانبازان

وی با بیان اینکه بیمه پایه و تکمیلی برای ایثارگران به‌صورت 100 درصدی انجام می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات پزشکی تخصصی و بسیج جامعه پزشکی در پایش سلامت و سایر مراکز درمانی که به‌صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند نیز موظف شوند خدمات شایسته‌ای را به ایثارگران ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گان استان زنجان با بیان اینکه عقد قرارداد با بیمه تکمیلی طرف قرارداد ایثارگران یکی از نیازهای ما است، عنوان کرد: مناسب‌سازی معابر و محل‌های ارائه خدمات پزشکی برای تردد راحت جانبازان در سطح شهر یکی از وظایفی است که باید توسط فرمانداری‌ها و استانداری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به ایثارگران نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته به جانبازان کمتر از 25 درصد وام مسکن داده نمی‌شد اما اکنون جانبازان زیر 25 درصد هم از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

کاظمی با بیان اینکه انتظار می‌رود با افزایش بودجه در سال 1401 حقوق‌ها و مستمری‌ها و حق پرستاری‌ها افزایش پیدا کند، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام این خدمات در سال آینده انجام شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر