logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۷۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اوژانس استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

چهارشنبه آخر سال خانواده محور برگزار شود/ افراد نظاره‌گر نیز در تهدید خطرات آتش‌افروزی دیگران قرار دارند

چهارشنبه-آخر-سال-خانواده-محور-برگزار-شود-افراد-نظاره‌گر-نیز-در-تهدید-خطرات-آتش‌افروزی-دیگران-قرار-دارند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اوژانس استان زنجان با بیان اینکه از خانواده‌ها درخواست داریم تا چهارشنبه آخر سال جوانان را به ماندن در خانه تشویق کنند، گفت: توصیه این است افراد در هنگام آتش‌بازی دیگران حتی به عنوان نظاره‌گر نیز حضور نداشته باشند چراکه در صورت مراقبت بازهم خطرات احتمالی و آسیب وجود دارد.

اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه همه ساله با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال شاهد استفاده از مواد منفجره و‌ محترقه دست ساز هستیم، اظهار داشت: استفاده از این مواد خطرناک همواره سبب ایجاد آسیب ‌های جدی به تعدادی از هم‌استانی ها می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال گذشته خوشبختانه مورد فوتی در استان وجود نداشت، افزود: متاسفانه سه مورد بستری بد حال به لحاظ چشم، ریه و دست وجود داشت و اگر امسال نیز مردم توصیه ها را جدی نگیرند این حوادث دوباره تکرار خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اوژانس استان زنجان با تاکید بر اینکه از مردم درخواست داریم از سوزاندن لاستیک و امثال آن خود‌داری نمایند، گفت: استفاده از مواد آتش‌زا همانند بنزین شدیدا خطر‌آفرین است و از سویی دیگر توصیه این است جهت کاهش حوادث از آتش‌افروزی در معابر، نزدیکی پست‌های برق، پارکینگ‌های عمومی خود‌داری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد آتش‌بازی حتی در صورت مراقبت کامل نمی‌تواند ایمنی داشته باشد، تصریح کرد: گاها اتفاق افتاده افرادی که تنها نظاره‌گر این امر هستند با حوادث تلخی مواجه شده‌اند.

جعفری روحی با تاکید بر اینکه حمل مواد محترقه هر چند جزئی و کم در جیب بسیار عواقب بدی همچون سوختگی و قطع عضو می‌تواند در پی داشته باشد، ابراز داشت: به هیچ عنوان مواد محترقه داخل شیشه یا ظروف فلزی قرار ندهند چراکه در صورت انفجار ذرات پرتاب شده و سبب صدمات جبران ناپذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه از خانواده‌ها درخواست داریم چهارشنبه آخر سال را بیشتر خانواده محور برگزار کنند، گفت: اجازه ندهند جوانان به تنهایی در جمع دوستان قرار گیرد چراکه اگر شور و حال جوانی غلبه کند، با آتش‌بازی که ایجاد می‌شود قطعا حوادث بعدی اجتناب ناپذیر خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر