logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان زنجان:

90 درصد سارقین زنجان به مواد مخدر اعتیاد دارند

90-درصد-سارقین-زنجان-به-مواد-مخدر-اعتیاد-دارند
دادستان زنجان با بیان اینکه حدود 90 درصد سارقین در زنجان اعتیاد به مواد مخدر دارند، گفت: سارقین درتعطیلات نوروز نباید از ارفاقات قانونی مرخصی برخوردار شوند.

به گزارش موج رسا; بهروز عباسی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با همراهی هیئت همراه در بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان زندان مرکزی زنجان گفت: هدف از این بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان، شنیدن مسائل و مشکلات زندانیان  و تلاش در جهت رفع آن مشکلات است.

عباسی بیان کرد: کسی که مرتکب جرم می‌شود و مجازات را تحمل می‌کند و اگر دوباره مرتکب جرم شود و به زندان برگردد از نهادهای ارفاقی بهره مند نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار این است که همه به سند تحول قوه قضاییه توجه کنند و به بحث اصلاح و بازپروری عنایت ویژه داشته باشند، ابراز کرد: اعمال مجازات از سوی دادگاه صورت گرفته است حال ما باید رویکرد اصلاح و بازپروری داشته باشیم.

دادستان زنجان ادامه داد: رویکرد  دادسرا ها این است،  نسبت به مجرمان حرفه‌ای که موجبات سلب امنیت و آسایش مردم و جامعه را فراهم می آورند سخت‌گیری شود.

وی گفت: حدود 90 درصد سارقین معتاد به مواد مخدر هستندوسارقین در ایام تعطیلات  نوروز نباید از ارفاقات قانونی مرخصی برخوردار شوند تا کام شهروندان را در این ایام تلخ نمایند.

عباسی افزود: شرکت در مراسمات مذهبی و فرهنگی، حفظ قرآن کریم و ادعیه می‌تواند در ارائه نهادهای ارفاقی و مساعدت‌های قانونی برای زندانیان موثر باشد و مجموعه دادستانی به این عوامل در اعطای نهادهای ارفاقی توجه ویژه دارد.

در این بازدید و دیدار چهره به چهره که نزدیک به 3 ساعت طول کشید، زندانیان ضمن دیدار چهره به چهره با مسولان قضایی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و دستورات لازم جهت حل مسائل و مشکلات صادر شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر