logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۵۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

اهمیت به نماز یک شاخص برای ارزیابی مسئولان/ کسی که به نماز اهمیت ندهد به وظایف دیگر خود اهمیت نمی‌دهد

اهمیت-به-نماز-یک-شاخص-برای-ارزیابی-مسئولان-کسی-که-به-نماز-اهمیت-ندهد-به-وظایف-دیگر-خود-اهمیت-نمی‌دهد
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کسی که به نمازش اهمیت ندهد به بقیه وظایفش اهمیت نخواهد داد، گفت: این یک شاخص است و بهترین معیار برای ارزیابی مسئولان است.

به گزارش موج رسا; نماینده ولی‌فقیه در مراسم تجلیل از خیرین مسجد ساز و خادمین اقامه نماز شهرستان خدابنده با بیان اینکه بهار عمر دوره جوانی است و اگر کسی قدر دوران جوانی را بداند ثمرات آن را خواهد دید، اظهار کرد: مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ به کسی گفته می‌شود که دانسته از خود بریده و به خدا پیوسته است یعنی خود را دیگر نمی‌بیند و تمام کارها را برای خدا انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سید علی خان مدنی می‌گوید: مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ یعنی کسی که تمامی صفات و کمالاتش رنگ خدایی دارد و غیر از خدا را نمی‌بیند، ابراز کرد: مستحب است اگر خبر فوت کسی را به انسان دادند آیه استرجاع قرائت شود. 

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه در مسیر کربلا سیدالشهدا (ع) آیه استرجاع را خواندند و حضرت علی‌اکبر جلو آمد و سؤال کرد پدر مگر صحبت از مرگ شد؟ که آیه استرجاع را بر زبان جاری کردید؟، تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمودند: بین خواب و بیداری دیدم مبادی صدا می‌زند این کاروان می‌رود و مرگ هم به دنبال این‌ها حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه این جوان که برای آینده خود برنامه‌هایی دارد و کانون آرزوها و امیدها است نگفت پدر الان که این راه خطر دارد برگردیم، عنوان کرد: کسی که عاشق و مجذوب خدا است یعنی حضرت علی‌اکبر از امام حسین (ع) سؤال می‌کند آیا ما بر حق نیستیم و در صراط مستقیم حرکت نمی کینم؟ امام فرمودند ما بر حقیم و حضرت علی‌اکبر گفت چه باک.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت نماز در مکتب اسلام، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به کسی که در روز عاشورا وقت نماز را به امام حسین اطلاع داد فرمودند: جعلک اللّه من المصلّین و این بهترین دعایی است که امام حسین در روز عاشورا برای آن فرد کرد.

وی با بیان اینکه من به‌عنوان یک طلبه و خادم شما دعا می‌کنم خداوند شما را از نماز گزاران قرار دهد، ابراز کرد: حضرت در حکم یکی از والیان تعبیری دارد که می‌فرماید: تمام کارهای تو تابعی از نماز تو است یعنی هر مقدار به نماز اهمیت دهی به همان میزان به مسئولیت‌های دیگرت اهمیت خواهی داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کسی که به نمازش اهمیت ندهد به بقیه وظایفش اهمیت نخواهد داد، تصریح کرد: این یک شاخص است و بهترین معیار برای ارزیابی مسئولان است.

وی با بیان اینکه 7 امام‌جمعه در شهرستان خدابنده حضور دارند، ادامه داد: بیش از 50 درصد طلاب زنجانی اهل قیدار هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر