logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۵۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران خبر داد:

عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد

عدم-تصمیم‌گیری-و-درخواست‌های-جدید-آمریکا-روند-جمع‌بندی-مذاکرات-را-با-چالش-روبه‌رو-کرد-
یک منبع آگاه با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.

به گزارش موج رسا; منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.

دقایقی پیش جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی از ایجاد وقفه در مذاکرات میان ایران و۱+۴ خبر داد.

بر اساس گفته بورل هیات های مذاکره کننده برای مشورت به پایتخت های خود باز می گردند.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی پیرامون این وقفه گفت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ کننده برجام انجام می شود و طرف ها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند.

این منبع آگاه افزود: پیش از شروع این دور از مذاکرات و بعد از بازگشت باقری به تهران، هیأت مذاکره‌کننده ایران مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد آخرین جزئیات متن را به طرف مقابل اعلام کرده و در صورتی که از سوی طرف مقابل تصمیم‌ های مقتضی اتخاذ شود، توافق در دسترس است.

ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا با پاسخ‌ها خود با طرح مسائل جدید، چالش‌هایی را در مرحله نهایی مذاکرات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.

پیش بینی می‌شود پس از بازگشت تیم‌ها به پایتخت، رایزنی‌ها برای حل مسائل باقی مانده به صورت فعال ادامه پیدا کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر