logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

استان زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی است/ تور زنجانگردی برای مسافران نوروزی امسال برگزار می‌شود

استان-زنجان-آماده-استقبال-از-مسافران-نوروزی-است-تور-زنجانگردی-برای-مسافران-نوروزی-امسال-برگزار-می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی در مکان‌های گردشگری و دیدنی زنجان اندیشیده شده است، گفت: اتوبوس دو طبقه گردشکری در شهر زنجان از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود‌.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته استان زنجان و حتی سایر استان‌ها اجازه آماده‌سازی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را برای گردشگران و مسافران نوروزی نداشتند اما امسال شرایط تغییر یافته و استان زنجان نیز همسو با کشور پذیرای مهمانان و گردشگرانی است که به استان وارد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ‌در سطح استان ۱۰ هتل با ۲۶۴ اتاق و ۵۲۵ تخت آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارد، افزود: این در حالی است که ۴ هتل آپارتمان، ۲ اقامتگاه سنتی، ۱۷ مهمان پذیر و ۱۵ خانه مسافر در مجموع با تعداد یک هزارو ۵۵ تخت نیز آماده شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه برای برخی روستا‌های هدف‌گردشگری استان نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، گفت: روستای شیت طارم با هماهنگی فرمانداری و اداره میراث فرهنگی پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود با این حال روستای درسجین ابهر نیز آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارد.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۱۵ روستای هدف گردشگری وجود دارد و روستاهایی که زیرساخت های آن از قبیل فضاهای پذیرایی و اقامتی آماده است عمدتا شیت، گلابر، قروه، درسجین و ولیدر است اما عید نوروز پیش رو تنها برنامه‌ریزی بر روی دو روستای مذکور انجام شده است‌.

ارجمند با اعلام اینکه برنامه‌های متنوعی در مکان‌های گردشگری و تاریخی استان در ایام نوروز به اجرا در خواهد آمد، گفت: اتوبوس دو طبقه گشت شهری در شهر زنجان از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پذیرای مهمان و گردشگران خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر