logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۵۶۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

پرتاب ماهواره نور توسط سپاه، غلبه اراده ایرانی به همه اراده‌های مخالف بود/ جهاد تبیین، نیاز به حرکت جوششی در همه بخش‌ها دارد

پرتاب-ماهواره-نور-توسط-سپاه،-غلبه-اراده-ایرانی-به-همه-اراده‌های-مخالف-بود-جهاد-تبیین،-نیاز-به-حرکت-جوششی-در-همه-بخش‌ها-دارد
امام جمعه خرمدره گفت: پرتاب ماهواره نور 2 با ماهواره‌بر قاصد، تحولی بی‌نظیر در عرصه علمی و نظامی و غلبه اراده انقلابی ایرانی بر همه اراده‌های مخالف بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری و تاکید بر حضور در عرصه‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: پیشنهاد بعضی‌ها برای صَرف نظر از حضور پُرقدرت در منطقه، نشان از ضعف و سُستی شخصی و شخصیتی چنین جریان‌هایی داشته و اگر به توصیه‌های چنین افراد ترسو و زبون اعتماد می‌کردیم، شاهد هیچ‌یک از افتخارات امروز نبودیم.

وی با اشاره به ردّ بودجه کلان برای جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین، نیاز به یک حرکت جوششی در همه بخش‌ها دارد و محوّل کردن این ماموریت به یک نهاد یا سازمان، یک اشتباه استراتژیک است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: همه در عرصه مسئولیت خود باید به جهاد تبیین بپردازند و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم، پیش‌نیاز اصلی جهاد تبیین است.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین زیرساخت‌های پرتاب ماهواره از جمله موشک‌های بالستیک گفت: پرتاب ماهواره نور 2 با ماهواره‌بر قاصد، تحولی بی‌نظیر در عرصه علمی و نظامی و غلبه اراده انقلابی ایرانی بر همه اراده‌های مخالف بود.

وی اظهار داشت: پرتاب ماهواره نور 2 از مصادیق مهم ارکان قوت ملی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره نور 2 ، ایران را در میان چند کشور معدود صاحب تکنولوژی ماهواره قرار داد در حالی که 43 قبل، چنین افتخاری در خیال یک ایرانی نیز جا نداشت.

وی در ادامه با نقد تحلیل‌های مبتنی بر استقلال‌طلبی اوکراین گفت: برخلاف گمان باطل غربگرایان، دست‌نشاندگی و غربگرایی حاکمیت اوکراین، اصلی‌ترین عامل جنگ، ویرانی و آوارگی بوده و دفاع از حاکمیت اوکراین، دفاع از منافع غربی‌ها و به‌ویژه آمریکا است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: تمسک به اصل استکبارستیزی در این زمینه، یک مغالطه آشکار است ضمن آنکه فدا کردن منافع کشور به پای یک کشور غیردوست با اصل عزت، حکمت و مصلحت، سازگار نیست.

وی ادامه داد: شیطنت سیاسی اوکراین در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و همصدایی با غرب در این زمینه، نشانه‌ای دیگر از وابستگی و عدم استقلال این کشور بوده و رای ممتنع ایران در سازمان ملل، بهترین نوع برخورد با این کشور بوده است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه جنگ اوکراین، یک جنگ فکری و ایدئولوژیک بین قدرت اصلی نظام‌های بین المللی است، گفت: وابستگی نظام حاکمیتی اوکراین به غرب، سرزمین اوکراین را به محل این جنگ تبدیل کرده و کشورهای غربی را در حاشیه امن قرار داده است.

وی با اشار به موضع ایران در جنگ اوکراین اظهار داشت: سیاست‌ بی‌طرفی فعال ایران، مانع قرار گرفتن ایران در کنار یکی از طرفین دعوا شد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: حمایت بی‌چون و چرا از اوکراین ضمن آن که ایران را طرف مخاصمه با روسیه قرار می‌داد در عین حال خدمت به منافع غربی‌ها بود؛ چیزی که غرب‌باوران به دنبال آن بودند.

امام جمعه خرمدره در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان شخصیت شیفته و مطیع خدا، الگوی بی‌بدیل برای جوانان است و متولیان فرهنگی و پرورشی باید به معرفی این الگو اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت، اصلی‌ترین رکن فرهنگی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و همه افتخارات این نظام مرهون این فرهنگ است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: فرهنگ شهادت و جایگاه شهدا به دلیل اهمیت فوق‌العاده خود از مصادیق مهم هجمه‌های جنگ نرم است که مردم و مسئولین و به‌ویژه جوانان، نقش مهمی در حفظ و ترویج این فرهنگ دارند.

امام جمعه خرمدره با اشاره به سالروز رحلت یادگار امام(ره) ابراز کرد: مهمترین ویژگی یادگار امام، حمایت از جایگاه ولایت فقیه و رهبری بود و باید به عنوان یک الگوی حرکتی در جامعه مد نظر قرار گیرد.

وی با انتقاد از روش‌‌های اشتباه جشن‌ چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: رویه فعلی چهارشنبه‌سوری، جزئی از فرهنگ ایرانی نبوده و از تحریف‌های ساختاری است که متأسفانه مرسوم شده و ضمن به چالش کشیدن امنیت جسمی و روانی از عوامل هدررفت سرمایه اجتماعی نیز به شمار می‌رود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر