logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۵۶۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

طرح جامع فضای سبز شهری زنجان کلید خورد/ کاشت 7 هزار اصله نهال و 50 هزار جعبه گلکاری در آستانه فصل بهار در زنجان

طرح-جامع-فضای-سبز-شهری-زنجان-کلید-خورد-کاشت-7-هزار-اصله-نهال-و-50-هزار-جعبه-گلکاری-در-آستانه-فصل-بهار-در-زنجان
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: طرح جامع فضای سبز شهری زنجان به مناسبت هفته منابع طبیعی از 15 اسفند،، کلید خورد که دستورالعمل دقیق و نقشه راه آینده برای فضای سبز شهر زنجان است.

محمد فیلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح جامع فضای سبز شهری زنجان به مناسبت هفته منابع طبیعی از 15 اسفند سال جاری، کلید خورد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع فضای سبز شهری زنجان، دستورالعمل بسیار دقیق و مدون برای آینده شهر زنجان بوده و نقشه راهی برای این شهر، ترسیم خواهد کرد.

فیلو با بیان اینکه این نقشه راه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی از 15 اسفند، کلید خورده است، افزود: طرح جامع فضای سبز شهر زنجان، نقشه راه این شهر در خصوص کاشت درختان و احداث فضای سبز به لحاظ کیفیت و کمیت و اجرای آن را ترسیم خواهد کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: سرانه فضای سبز شهر زنجان هم‌اکنون 665 هکتار بوده و طبق بررسی‌های کارشناسی، نزدیک به استاندارد ملی و بین‌المللی است.

وی اظهار داشت: طرح جامع فضای سبز شهر زنجان، ما را به یک چهارچوب‌ها و خطکش‌های مناسب راهنمایی کرده و خروجی موثر و مثمر ثمر خواهد داشت تا فضای سبز شهری، متوازن با شهر زنجان باشد و در آینده مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی پیشرفت کند.

فیلو تصریح کرد: طرح جامع فضای سبز شهری زنجان، یک طرح مطالعاتی و اجرایی است که همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، کلید خورده و در خوشبینانه‌ترین حالت، طرح 5 ساله است که در 2 سال، مطالعات دقیق اقلیم، فرهنگ، زمین‌شناسی، آب‌های زیرزمینی و سایر مسائل در کارگروه‌های تخصصی سازمان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپس اقداماتی یک‌ساله برای طرح است، ابراز کرد: برای اجرای نهایی طرح حدود یک بازه زمانی 5 ساله را متصور هستیم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه قطعاً تمام شهر زنجان در این طرح به‌صورت متوازن لحاظ شده و فضای سبز در تمام نقاط شهر پخش خواهد شد، گفت: یک طرح خوبی هم داریم که در صورت اجرایی شدن کمربند شمالی زنجان، طرح کمربند سبز به متراژ حداقل 150 هکتار اجرا خواهد شد که سرانه فضای سبز شهر زنجان را 3 متر افزایش می‌دهد.

وی افزود: احداث کمربند سبز در کمربندی شمالی شهر زنجان، انقلابی در فضای سبز شهری زنجان ایجاد خواهد کرد.

*‌ کاشت 7 هزار اصله نهار و 50 هزار جعبه گلکاری برای استقبال از عید نوروز

فیلو با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در خصوص استقبال از عید نوروز و فصل بهار اظهار داشت: گلکاری سطوح فضای سبز از 10 اسفند به ترتیب اولویت آغاز شده و تا پایان اسفند به اتمام می‌رسد که گل‌های مورد استفاده شامل بنفشه، همیشه‌بهار، شب‌بو و... به تعداد 50 هزار جعبه است.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار اصله درخت از نوع مثمر و زینتی در سطوح شهر و پارک‌های جنگلی از جمله در پارک‌های جنگلی گرده‌داغ، ارم و گلستان، زیر دکل‌های شهرک امیرکبیر، بلوار زیتون، میدان امام حسین(ع) گلشهر، آرامستان مرکزی زنجان و پارک‌های قطعات سطح شهر کاشته خواهد شد که عملیات از 15 اسفند آغاز شده و تا 22 اسفند به اتمام می‌رسد.

فیلو با اشاره به آماده‌سازی پارک‌های سطح شهر جهت استقبال از مسافران نوروزی افزود: تمام پارک‌های سطح شهر به‌خصوص پارک‌های مسافرپذیر در صورت موافقت ستاد ملی کرونا آماده میزبانی از مسافران نوروزی خواهد بود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: شست‌وشوی پرچین‌ها و درختچه‌های سطح شهر، طراحی، ساخت و نصب المان‌های جدید شامل خانه وزیری‌ها، قطار، شکل ماهی، کودکان شاد، استند گل، طاق و لباس آذری، پلنگ، تونل گل، آونگ و نوروز خوانی در سطح شهر نیز بخش دیگری از اقدامات این سازمان برای استقبال از نوروز است.

وی افزود: رنگ‌آمیزی و نقاشی پل‌ها و جداره‌های شهری، بهسازی و رنگ‌آمیزی المان‌های موجود در سطح شهر و یکسان‌سازی پرچم‌ها در هفته پایانی اسفند نیز اقداماتی است که برای استقبال از عید نوروز و فصل بهار در شهر زنجان انجام می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر