logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۵۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در همایش علمداران ایثار مطرح شد

همسران جانبازان در اجر مجاهدت جانبازان سهیم اند/ ۲ هزار و ۷۰۰ بیکار در جامعه ایثارگری استان زنجان وجود دارد

همسران-جانبازان-در-اجر-مجاهدت-جانبازان-سهیم-اند-۲-هزار-و-۷۰۰-بیکار-در-جامعه-ایثارگری-استان-زنجان-وجود-دارد
در همایش علمداران ایثار که با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان و برخی از مسئولان برگزار شد موضوعاتی مانند بیکاری جامعه ایثارگری مطرح شد.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی ظهر روز در همایش علمداران ایثار ضمن تبریک روز جانباز با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا و جانبازی جانبازان هستیم اظهار کرد: امروزه هرچقدر از  پاداش و اجر  جانبازان  بگویم حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همسران و فرزندان جانبازان که در طول سنوات متمادی، در نگهداری و نگهبانی از جانبازان گرانقدر را عهده دار بودند در اجر و ثواب همسران شان سهیم هستند. 

امام جمعه زنجان افزود: این زندگی دنیوی گذرا است و حیات دائم در زندگی آخرت است و آنجا مشخص می‌شود که خداوند چه پاداشی برای همسران جانبازان در نظر گرفته است.

کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این همایش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز بیان کرد: امسال مناسبت‌ها متقارن با روز درختکاری بود که به پاس مجاهدت های ۷۵۰۰ جانباز و ۳۵۳۵شهید استان کاشت نهال انجام شد.

وی با بیان اينکه به مناسبت چهل و دومین سالروز تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران و روز شهدا  ۲۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده است، تصریح کرد: همایش سراسری علمداران ایثار در زنجان نیز همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.  

کاظمی با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده توسط بنیاد شهید اظهار داشت: باتوجه به تغییرات و تحولات صورت گرفته در بنیاد شهید  طراحی‌های لازم برای تدوین عملیاتی برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزیها انجام شده است تا خانواده‌های جانبازان و شهدا بتوانند خدمات را بصورت غیرحضوری و مجازی دریافت کنند.

وی با بیان اينکه تدوین،‌ پایش و اجرا جزو برنامه‌های جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران است گفت: این طرح سالهای گذشته نیز انجام شده و تدوین برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اينکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیش از ۳۵۰ اصل و خدمات تعریف شده است عنوان کرد: سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای برای تحقق ۱۰۰ درصدی این قانون را دارند که اگر محقق شود نیاز واقعی ایثارگران تحقق پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۷۰ درصد محقق شده است گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده پیگیری‌هایی در خصوص احکام دائمی قانون جامع ایثارگری و دائمی شدن و تامین اعتبارات لازم انجام شده است.

کاظمی با اشاره به پیگیری‌های مطالبات ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: طبق مصوبه شورای ترویج کمیته ارزیابی در پیگیری مطالبات ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که ارزیابی‌هایی از دستگاه‌ها نیز انجام شود.

وی در خصوص چالش‌های حوزه ایثارگران گفت: اغلب ایثارگران در سنین سالمندی قرار دارند و انتظار می‌رود جامعه پزشکی در پایش سلامت اهتمام لازم را داشته باشند هرچند حمایت‌های پایه تکمیلی ۱۰۰درصدی برای ایثارگران و جانبازان در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در حاضر دو هزار و ۷۰۰ بیکار در جامعه ایثارگری وجود دارد که آمار بسیار بالایی است گفت: مشاوره های شغلی و تحصیلی برای این افراد در خصوص کارآفرینی، خوداشتغالی و طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود. 

کاظمی با بیان اینکه اولین مرحله آزمون استخدامی ۲۰۰نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان تعیین تکلیف شده است تصریح کرد: مرحله دوم آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران نیز تا اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر