logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۵۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

طرح‌های دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل‌ معرفی شد/ عملیاتی شدن ۴ طرح با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار

طرح‌های-دریافت-تسهیلات-به-بانک‌های-عامل‌-معرفی-شد-عملیاتی-شدن-۴-طرح-با-۲۶-میلیارد-تومان-اعتبار-
مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته از محل بند الف تبصره ۱۸ به سازمان جهاد کشاورزی ۳۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: تا حال حاضر ۱۰۵ طرح با ۱۷۰ میلیارد تومان معرفی شده است.

حجت‌الله قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با بیان اینکه ۸ ردیف اعتباری عمده در سال ۱۴۰۰ برای جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده بود اظهار داشت: این تسهیلات با سود بین ۱۲ تا ۱۴ درصد با عاملیت دو بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید انجام قرار بر پرداخت داشت و اعتباری که امسال به بانک کشاورزی ابلاغ شد ۳۰۰ میلیارد تومان سهمیه استان زنجان بود که در دو فاز ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تا حال حاضر ۱۰۵ طرح با ۱۷۰ میلیارد تومان معرفی شده است، افزود: این میزان اعتبار تا حدودی عملیاتی شده و در دست اقدام است با این وجود از ۱۷۰ میلیارد تومان ۴ فقره با ۲۶ میلیارد تومان عملیاتی شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از محل صندوق کارآفرینی امید نیز اعتباری برای استان پیش‌‌بینی شده که ۶۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۲۴ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته و ۵۶ طرح انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین مقداری تسهیلات توسط وزرات خانه به سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ارائه شده و عمده آن مربوط به مکانیزاسیون است، ابراز داشت: میزان اعتبار امسال ۱۱۸ میلیارد تومان بود که از این محل ۹۵۱ فقره با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان مصوب شده و ۸۰ درصد اعتبار برای خرید تراکتور و سایر ادوات و تجهیزات استفاده شده است.

قصابی با اشاره به اینکه در راستای رونق تولید ۲۲ فقره از محل تسهیلات مذکور معرفی شده، و ۵۱ میلیارد تومان مصوب شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این دامدار کارت نیز کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی است که به دامداران ارائه می‌شود و اعتباری که برای استان زنجان پیش‌بینی شده ۱۴ میلیارد تومان است و در این راستا ۵۹۹ فقره با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح اشتغال خانگی نیز اعتبار متمرکز است و تقسیم بین دستگاهی نشده است، گفت: از این محل ۶۳ فقره با ۵ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان انجام و ۱۰۹ فقره معرفی شده است و تا آخر سال نیز تفاوت بین این دو پرداخت خواهد شد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها نیز عنوان کرد: این طرح مشترک بین جهاد کشاورزی، بنیاد برکت و بانک ملی است و جهاد کشاورزی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در راستای تجهیز و خرید ادوات کشت دیم در نظر گرفته است، این نوع تسهیلات ۱۱ درصدی است که از این مقدار ۶ میلیارد و ۵ میلیون تومان در قالب ۷۳ فقره جذب شده قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب کشت پاییزه گندم و جوهر ساله بانک کشاورزی تسهیلات ارائه می‌دهد، ابراز داشت: طبق اخرین امار از ۶ هزارو ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات یکساله، ۳۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شده و تا پایان سال جاری نیز بقیه تسهیلات ارائه خواهد شد.

قصابی با بیان اینکه در بحث آبیاری تحت فشار نیز کمک بالا عوض به کشاورزان تعلق می‌گیرد، گفت: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۴۵۹ هکتار در قالب ۲۷ فقره طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است و در این راستا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد و تا زمانی که اعتبار معتبر وجود داشته باشد پرداخت‌ها انجام خواهد شد.ب/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر