logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره جنگلکاری استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی غرس می‌شود/ هیچ؛ سهم اعتبار استان زنجان برای توسعه جنگل

بیش-از-۳۰۰-هزار-اصله-نهال-در-هفته-منابع-طبیعی-غرس-می‌شود-هیچ؛-سهم-اعتبار-استان-زنجان-برای-توسعه-جنگل
رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه امسال در هفته منابع طبیعی بیش از ۳۰۰ هزار نهال غرس می‌شود، گفت: نهال‌ها از ۱۰ گونه مختلف درختان جنگلی خواهند بود.

مجید معانی، در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه امسال در هفته منابع طبیعی بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال برای توزیع در سطح استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: انواع نهال‌های جنگلی و توسعه فضای سبز از طریق شهرستان‌های تابعه جهت کاشت در این هفته در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه ۱۰ گونه از انواع نهال مورد کاشت قرار خواهد گرفت افزود: این نهال‌ها شامل افرا، صنوبر، سرو نقره‌ای و سایر گونه‌هاست که با شرایط آب‌و‌هوایی استان سازگاری بیشتری دارند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی وجود دارد، گفت: نیمی از جنگل‌های استان به درخت ارس اختصاص دارد و هر ساله به منظور، توسعه جنگل عملیات غنی ‌سازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در نهالستان کوشکن زنجان ۱۰ هزار اصله نهال وجود دارد، گفت: در این محل ۵۰ هکتار نهالستان وجود دارد که دارای انواع نهال‌ها با بیش از ۲۰ گونه از جمله گونه‌های کشت شده در فضای سبز شهری، صنوبر، گونه‌های جنگلی ارس، زالزالک، بنه و بلوط است.

معانی با بیان اینکه امسال نیز با همت و تلاش خیران کاشت جنگل در حال انجام است، گفت: طرح توسعه ۲۰۰ هکتاری جنگل در شهرستان زنجان با گونه ارس و بذر بادام کوهی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای تولید نهال امسال قریب به یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: اعتبارات از محل استانی بود و به طور کامل تخصیص یافت و برای تولید نهال مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه امسال هیچ گونه اعتباری در راستای توسعه جنگل به استان اختصاص نیافت و سطح محدودی از جنگل‌کاری توسط خیران انجام شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر