logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۵۵۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

تزریق ۴۶.۲۵ درصدی دوز سوم واکسن کرونا در سطح استان زنجان/ شهرستانهای زنجان از وضعیت قرمز خارج شدند

تزریق-۴۶.۲۵-درصدی-دوز-سوم-واکسن-کرونا-در-سطح-استان-زنجان-شهرستانهای-زنجان-از-وضعیت-قرمز-خارج-شدند
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز قریب به ۴۶.۲۵ درصد جامعه هدف استان زنجان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: تا زمانی که ۸۰ درصد جمعیت واکسن را دریافت نکنند ایمنی جمعی حاصل نمی‌شود.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از روز گذشته رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌ها در کشور مشخص شد، اظهار داشت: طبق همین رنگ‌بندی استان زنجان دیگر شهرستانی به رنگ قرمز ندارد و تمام شهرستان‌ها به جز ایجرود در وضعیت نارنجی قرار دارند و ایجرود در وضعیت زرد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون وضعیت استان از نارنجی نیز تغییر کند و وضعیت بهبود یابد، افزود: تاکنون ۴۶.۲۵ درصد جمعیت هدف استان زنجان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تا زمانی که ۸۰ درصد مردم واکسیناسیون نشوند نمی‌توان به ایمنی جمعی دست یافت، گفت: تزریق دوز سوم تاثیر بسزایی در دستیابی به ایمنی و همچنین کاهش مرگ و میر مبتلایان دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۳ درصد جمعیت استان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ابراز داشت: میزان تزریق واکسن در دوز دوم ۸۶ درصد بوده است.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه شرط مسافرت‌های نوروزی تزریق واکسن دوز سوم است، تصریح کرد: همچنین افراد نباید در حین سفر علامت‌دار باشند با این وجود خودرو‌ها نیز به صورت هوشمند توسط پلیس مورد پایش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون همچنان در ایام نوروز فعال خواهند بود، گفت: تیم‌های واکسیناسیون سیار نیز در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سپاه ارائه خدمت خواهند کرد با این حال تیم‌ها در این زمینه تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اینکه در طول ماه‌های گذشته ۱۲ تیم از بسیج و سپاه در امر واکسیناسیون سیار فعالیت خواهد داشت، گفت: برای خدمات رسانی هرچه بیشتر در ایام تعطیلات نوروز تعداد این تیم‌ها به ۵۰ تیم افزایش می‌یابد و اگر به هر دلیلی افراد امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند در محل کار و یا در منازل خود به رایگان واکسینه شوند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر