logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:

شهید بهشتی نفوذ ناپذیر بود/برخی ها مردم را فقط برای روز انتخابات می خواهند

شهید-بهشتی-نفوذ-ناپذیر-بود-برخی-ها-مردم-را-فقط-برای-روز-انتخابات-می-خواهند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت:شهید بهشتی نفوذناپذیر بود و با مردم به ویژه جوانان همدل و همنشین بود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام سید حمید روحانی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در زنجان، اظهار داشت: خودپرستی بزرگترین خطر در برابر توحید و خداپرستی است که زمینه روسیاهی انسان ها را فراهم می کند.

وی افزود: انسان های خودپرست یا خدا را قبول ندارند که کافر و ملحد می شوند یا خدا را قبول دارند اما به دلیل خودپرستی به خداوند شریک قائل هستند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: خودپرستی بزرگترین چالش انسانیت و بشریت بوده و با مطالعه تاریخ می فهمیم که ریشه همه معضلات ریشه در خودپرستی دارد.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: اگر دنیا را به این افراد بدهند به دنبال تسخیر جای دیگر هستند و اگر نداشته باشند حاضرند سازشکار و مزدور شوند.

وی با بیان اینکه این افراد فکر می کنند که اگر به قدرت ها تکیه کنند، زمینه جاه طلبی آنها هموار می شود، افزود: در طول تاریخ از قابیل تا کنون همه فجایع و خونریزی های ریشه در خودپرستی داشته است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: افراد خودپرست از انسان های موحد ترسیده و احساس می کنند مانعی برای خودپرستی آنها بوده و سعی می کنند آنها را نابود کنند.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: شرک خفی خطرناک بوده و اینکه پیامبران سعی داشتند انسان ها را از منیت نجات دهند به این دلیل بود که خودپرستی انسان را از خدا پرستی دور نکند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین جنایتکاران تاریخ خودپرستانی بودند که یا خداوند متعال را قبول نداشته یا خود را خالق می دانستند،افزود: استکبار جهانی در راس آنها آمریکا همان روش فرعونیان را دنبال می کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنایت های دویست ساله گذشته آمریکا در تاریخ بی نظیر است،خاطرنشان کرد: آمریکا نمونه بارز وحشیگری است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: در 1900 میلادی 112 میلیون جمعیت ایالات متحد آمریکا بود که سفید پوستان خودپرست، انسان های سرخ پوست را از بین بردند.

وی با بیان اینکه امروز هم پلیس ایالات متحده آمریکا به هر بهانه ای سیاه پوستان را می کشد،ادامه داد: از زمانی که آمریکایی ها توانسته اند در کشورها و سرزمین های دیگر قدم بگذارند ارمغانی جز خونریزی برای سایر کشورها نداشته اند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به لیست جنایت های آمریکا در کشورهای مختلف جهان ادامه داد: در هر کشوری احساس کردند با امیال و اغراض استعماری آنها در تضاد است، خونریزی به راه انداختند.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: با هر بهانه ای آمریکا به اسم دفاع از حقوق بشر با حکومت هایی که دارای دموکراسی بوده و از طریق مردم اداره می شود،مخالفت می کند.

وی با اشاره به توطئه های آمریکا علیه مردم ایران پس از جنگ جهانی اول،افزود: رژیم شاهنشاهی که مردم از کشور بیرون کرده بودند دوباره به سلطنت نشاندند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت های آمریکا در 28 مرداد و پس از آن،خاطرنشان کرد:آمریکا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در همه شئون ایران دخالت داشته و کاپیتولاسیون را بر ایران تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل را به این جرم که با کاپیتولاسیون مخالفت کرد، تبعید کردند، ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از ترورهای وحشتناک که نتیجه آن 17 هزار شهید بود، تا کودتای نظامی، دخالت نظامی، زدن هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی پیش رفتند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی انسان از خداوند متعال بیگانه شد به این چنین جایگاهی می رسد، وقتی دیدند انقلاب اسلامی صادر شده و خطر سقوط رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین را به عینه دیدند، گروه های تروریستی را علم کردند.

حجت الاسلام روحانی افزود: در مقابل خودپرستان خداپرستان قرار دارند که اهل رافت، محبت، مودت بوده و خطر جدی برای خودپرستان محسوب می شوند و به همین دلیل همواره با این افراد جنگیده اند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) نمونه انسان موحد و از منیت متنفر بوده و حد اعلای انسانیت در وجود ایشان نهفته بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انسان های خودپرست از مردم بیزار هستند اگر چه ممکن است نشان دهند که به مردم نگاهی دارند اما از مردم جدا هستند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام با مردم صداقت داشت و مردم را محرم راز می دانست، افزود: امام دوست داشت مردم در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام می فرمود:" آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، شعار نبود، چرا که امام با همه وجود فقط خداوند متعال را صاحب قدرت می دانست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری همین ویژگی ها را دارند و با کمال شجاعت، قدرت، اطمینان در برابر استکبار جهانی که به طبل جنگ می زنند، ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: رهبری چرا در چنین روزی مورد سوء قصد گرفت چرا که ویژگی های را داشت که خودپرستان از آن وحشت دارند و احساس می کردند که این فرد اهل سازش نیست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از کسانی بود که استکبار جهانی از او ترسید،به حدی علیه بهشتی موج ایجاد شده و جو سازی و سم پاشی ها ادامه یافت.

وی گفت: شهید بهشتی خداپرست بوده و از خود گذشته بوده و در فکر منافع مالی و شخصی و مقام نبود و با کمال قدرت و صراحت گفت:" آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: شهید بهشتی نفوذناپذیر بود و با مردم به ویژه جوانان همدل و همنشین بود.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت: مسئولان اگر با تحمل بوده و با مردم همراه باشند و سخنان مردم را تحمل کرده و گوش دهند، مسلما موفق می شوند اما برخی از مسئولان فقط به فکر رای گرفتن از مردم بوده و پس از رسیدن به جایگاهی، از واژه های تازه به دوران رسیده، مزدور استفاده می کنند، که این موضوع موجب می شود تا مردم عکس العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه فکر نکنند بی اعتنایی کردند تمام می شود، افزود: در روز راهپیمایی روز قدس شعارهایی علیه رئیس جمهور سر داده شد که باید علت این موضوع ریشه یابی شود.

این مسئول بیان داشت: باید علت این موضوع که افرادی که در آفتاب سوزان در راهپیمایی شرکت می کنند،چرا این شعار را سر می دهند، ریشه یابی شود.

وی با اشاره به شعارهای "مرگ بر دروغگو"، "روحانی بنی صدر پیوندتان مبارک"،گفت: این شعارها بی حساب و کتاب نیست و ریشه در مشکلاتی است که در چهار سال گذشته وجود داشته است.

وی با بیان اینکه صحبت هایی از جمله از تحریم ها 100 مورد برداشته و تنها دو سه تا مانده راست یا دروغ بود باید جواب داده می شد، آنوقت محال بود کسی بگوید مرگ بر دروغگو.

وی با بیان اینکه مسائل مقام معظم رهبری خواستار انتشار اسناد مذاکره بودند،افزود: مسئولی در پاسخ به سئوال خبرنگار که کی اسناد را منتشر می کنید، می گوید قبلا این اسناد منتشر شده است،مقام معظم رهبری را زیر سئوال را بردند نوعی نفاق است اگر به درستی بررسی می شد و وی به جوان هایی که ابهام و سئوال داشتند و یا در خصوص، ارتباط با آمریکا جواب می داد موضوع روز قدس پیش نمی آمد.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: این ابهامات مانند دمل چرکین ریشه می دواند، همان روز در سمنان نیز شعارهایی داده شده است و به تدریج گسترش پیدا می کند که جار و جنجال انداختن و محکوم کردن مشکل را حل نمی کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامیافزود:: اینگونه موضع گیری ها و برخوردها بالاخره به جاهای باریک می رسد و خطرناک است،نباید فکر کنیم رئیس جمهور هرگونه توهینی کند مشکلی نیست، هر عملی یک عکس العملی دارد.

وی بر ضرورت توجه علما و اندیشمندان و نخبگان به مسائل جامعه تاکید کردو گفت: علما باید پیش قراولان حمایت از مقام معظم رهبری باشند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار بودن،گفت: وقتی رهبری اعلام می کند که 2030 به نفع کشور نیست اگر حتی بگذریم از اینکه بند بند آن مسائل غیر اسلامی و غیر انسانی است، فرض کنیم همه بندهای آن اخلاقی و انسانی است، بازهم باید بررسی شود.

حجت الاسلام روحانی گفت: دشمن با همه قدرت در برابر نظام اسلامی ایستاده است و با افراد نفوذ ناپذیر بیشترین کار را دارد، وقتی مصدق به آمریکا اعتماد داشت به او هشدار رسمی داده شد که آنها می خواهند کشور ما را بچاپند.

وی برضرورت بررسی و تحقیق در خصوص مسائل جامعه از سوی جوانان انقلابی، روحانیون متعهد و وفاداران به انقلاب و اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: باید جواب قانع کننده ای به جوانان داد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رفتن خانم ها به ورزشگاه خلاف شرع است اما  این مسئله به گونه ای مسئله اصلی می شود که موضوعات اصلی مثل قراردادهای ننگین فراموش می شود.

وی با بیان اینکه قرائت ربنای قبل  از اذان که مقام معظم رهبری فرمودند نباید چنین مسائل جزئی،موجب فراموش شدن مسائل اصلی شود،به دخالت رهبری در مسائل جزئی نظام تعبیر می شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نیروهای وفادار به امام، رهبری و انقلاب باید آرمان های رهبری را اجرایی کرده و فکر و برنامه ریزی در مقابل دشمن داشته باشند در غیر این صورت باید منتظر ضربه های سنگین باشیم.

وی گفت: انقلاب ما برگرفته از قرآن و اسلام بوده و باید هوشیار و آگاه بوده و راه امام راحل را ادامه دهیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر