logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان:

یک هزار و ۸۰۰ طرح جهادی توسط جهادگران استان زنجان اجرا شد

یک-هزار-و-۸۰۰-طرح-جهادی-توسط-جهادگران-استان-زنجان-اجرا-شد
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان گفت: جهادگران بسیج سازندگی استان زنجان در یک هزار و ۸۰۰ طرح سازندگی و محرومیت زدایی مشارکت داشته اند.

به گزارش موج رسا; فرشاد پیری امروز در اختتامیه دومین جشنواره بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۲۶۷ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج سازندگی استان زنجان ثبت نام کرده‌‌اند، اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۲۴ هزار نفر در گروه های جهادی فعالیت دارند.

وی با اشاره به لزوم داشتن حساب بانکی حقوقی گروه های جهادی، ابراز کرد: از ابتدای سال ۳۸۰ گروه جهادی دارای حساب حقوقی شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۵۸ گروه به تعداد دو هزار و ۱۰۵ نفر آموزش توانمند سازی به صورت حضوری و مجازی صورت گرفته است، اظهار کرد: این آموزش‌ها در زمینه‌های عمران ،امداد و نجات، فرهنگی، بهداشت و درمان، کشاورزی و....در تمامی شهرستان‌ها اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه امسال ۴۷ محفل انس با قرآن در قالب جهادگران قرآنی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: جهادگران بسیج سازندگی استان زنجان در یک هزار و ۸۰۰ طرح سازندگی و محرومیت زدایی مشارکت داشته اند.

پیری با بیان اینکه به طور میانگین ۵۰ هزار نفر روز در سال برای احداث و مرمت مسجد، غسالخانه، مدرسه و... مشارکت فعال داشتند، ادامه داد: در راستای نظم دهی و ساماندهی گروه‌های جهادی تفاهم نامه‌ها و موافقت نامه‌هایی صورت گرفته است که در سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ قرارگاه جهادی تشکیل و راه اندازی شده است، ابراز کرد: این قرارگاه در سال ۱۴۰۱ تجهیز و در ۱۰ کارگروه در خدمت جهادگران قرار می‌گیرد و ساماندهی و عملیاتی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به آثار ارسالی به جشنواره جهاد گران، افزود: 569 عکس و 48 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده  که نسبت به اولین جشنواره افزایش ۲ برابری را داشته است.

حجت الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات جهادگران بسیج سازندگی، ابراز کرد: در زمانی که همه فکر میکنند انسانیت مرده و همه به فکر خود هستند و کسی به دنبال تعاون و خیر و نوع دوستی نیست اقدامات جهادگران بسیج سازندگی موجب سربلندی تشیع و سپاه است.

وی با بیان اینکه جهادگران برای افرادی که در محرومیت هستند و رسانه‌ای برای بیان حرف های خود ندارند و نمی توانند مطالبات خود را پیگیری کنند خدمت می کنند، عنوان کرد: این یکی از نعمت‌های نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است.

بیگدلی با بیان اینکه کار جهادگران بسیج سازندگی یک کار قرآنی است، خاطرنشان کرد: باید از محرومین حمایت شود.

وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی و از بین رفتن بلوک شرق اوکراین سومین کشور از لحاظ دارا بودن بمب اتم و تجهیزات نظامی بود، ادمه داد: هواپیماهای نظامی غول پیکری در اوکراین وجود داشت که بدون سوختگیری در مسیر می توانست در دنیا پرواز کند و در همان محلی که از آن بلند شده بود فرود بیاید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بعد از بروز انقلاب رنگی در اوکراین این کشور بمب اتم و سلاح های نظامی خود را از بین برد، ادامه داد: همانطوری که اوکراین فکر می‌کرد امضای آمریکا، ناتو و کشورهای اروپایی تضمین است برخی از افراد نیز در برجام همین فکر را می کردند.

وی با بیان اینکه نتیجه اعتماد به غرب و آمریکا در اوکراین قابل مشاهده است، افزود: امروز اوکراین از طرف روسیه مورد حمله قرار گرفته است اما آمریکا کاری نمی کند در حالی که اگر اوکراین سلاح های خود را از بین نمیبرد روسیه نمی توانست با او اینگونه رفتار کند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر