logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۵۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش موج رسا از جلسه شورای اسلامی شهر زنجان؛

بودجه یک هزار و 300 میلیارد تومانی سال 1401 شهرداری زنجان به تصویب رسید

بودجه-یک-هزار-و-300-میلیارد-تومانی-سال-1401-شهرداری-زنجان-به-تصویب-رسید
لایحه بودجه یک هزار و 300 میلیارد تومانی سال 1401 شهرداری زنجان در جلسه رسمی و علنی ظهر امروز (پنج‌شنبه 12 اسفند) شورای اسلامی شهر زنجان با رای قاطع هر 9 عضو شورا به تصویب رسید.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه ظهر امروز شورا شهر زنجان که به بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1401 شهرداری زنجان اختصاص داشت، اظهار کرد: بودجه شهرداری زنجان در سال جاری 890 میلیارد تومان بود که در لایحه سال 1401 با بیش از 400 میلیارد تومان رشد به بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اجرای پروژه‌ها امسال مشکلاتی داشتیم، اظهار داشت: با این حال پروژه‌ها ادامه دارند و شاهد افتتاح پروژه‌هایی خواهیم بود که بیش از 4 سال متوقف بودند.

مرادلو با بیان اینکه زیرگذر دوربرگردان تقاطع گلشهر تا قبل از پایان سال، قابل استفاده برای عبور و مرور شهروندان خواهد بود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری بر این است که پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تکمیل شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به اینکه کل پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی وسط متعلق به شهرداری زنجان است انتظار می‌رود تا شهرداری همت کرده و با رفع مشکلات، شاهد افتتاح این پارکینیگ باشیم.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های عمرانی، معارضینی دارند، ابراز کرد: فقط شهرداری در اجری پروژه‌ها دخیل نیست بلکه ادارت گاز، برق و سایر دستگاه‌ها نیز موثر هستند که جلسات متعددی برای رفع معارضان انجام شده است.

مرادلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه شهرداری باید نظارت‌پذیر باشد و امکان نظارت‌پذیر بودن، اصل مهمی در درآمد و هزینه‌های شهرداری است، اظهار داشت: لایحه بودجه سال 1401 شهرداری به‌صورت کارشناسی‌شده تدوین شده و به هیچ وجه سلایق شخصی در تدوین لایحه، اِعمال نشده است.

وی، کاهش هزینه‌های جاری را از اتفاقات مثبت بودجه سال آینده شهرداری زنجان برشمرد و افزود: 47 درصد بودجه سال آینده مربوط به اعتبارات جاری و 53 درصد مربوط به اعتبارات عمرانی بوده و تغییر محسوسی نسبت به بودجه سال جاری داشته و این تغییر کاملاً برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه فرصت اجرای عملیات عمرانی در شهر زنجان حداکثر 8 ماه از سال است، گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم پروژه‌ها به‌موقع اجرا شوند حتماً باید فرآیندهای انتشار در سامانه، انتخاب پیمانکار، عقد قرارداد و... به‌موقع انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ای باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی شود و مسائل فرهنگی در اولویت برنامه‌ها باید باشد.

مرادلو با تاکید بر توجه به مناطق محروم شهر زنجان تصریح کرد: باید تلاش شود تا خدماتی ک به شهروندان ارائه می‌شود عادلانه باشد و وظیفه ماست که به مردم که صاحبان اصلی نظام و ولی‌نعمتان ما هستند خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل ترافیکی شهر زنجان بسیار آزاردهنده است، افزود: سبزه‌میدان باید تعیین تکلیف شود و مشکلات ترافیکی با برنامه‌ریزی باید بازنگری و حل شود.

مرادلو با اشاره به اهمیت تقویت حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: انعکاس اخبار اقدامات و زحمات و فعالیت‌های شهرداری زنجان و چشم‌انداز برنامه‌های شهرداری بسیار مهم است و باید اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ابلاغ بودجه سال 1400 شهرداری زنجان در اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امروز با تصویب لایحه بودجه سال 1401 شهرداری، بیش از 2 ماه نسبت به سال جاری، پیش هستیم و با توجه به جلساتی که با اعضای کمیته تطبیق مصوبات انجام شده، احتمال می‌دهیم که بودجه سال آینده شهرداری زنجان تا قبل از عید نوروز ابلاغ شود.

*‌ 700 میلیارد تومان از بودجه شهرداری مربوط به اعتبارات عمرانی است

مجید ناصحی‌مقدم، نایب‌رئیس شورا و رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: بودجه 1316 میلیارد تومانی سال 1401 شهرداری زنجان شامل 2 بخش جاری (هزینه‌ای) و تملک دارایی (عمرانی) است که 616 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و 700 میلیارد تومان نیز اعتبارات عمرانی است.

وی با بیان اینکه 47 درصد بودجه مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و 53 درصد نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است، اظهار داشت: نسبت اعتبارات هزینه‌ای به عمرانی بر اساس بخشنامه‌های بودجه‌ای 40 به 60 است که این امر در بودجه شهرداری زنجان رعایت شده و نشان می‌دهد که لایحه بودجه به‌صورت کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

ناصحی‌مقدم خاطرنشان کرد: بخش عمده اعتبارات هزینه‌ای مربوط به حقوق و دستمزد پرسنل به میزان 414 میلیارد تومان بوده و عمده درآمدهای شهرداری نیز از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده است که 498 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده که سهم قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان افزود: 350 میلیارد تومان از محل واگذاری و فروش اموال، 175 میلیارد تومان درآمد ناشی از توسعه شهر و صدور پروانه‌های ساختمانی، 153 میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از جرایم کمیسیون ماده 100 از جمله منابع درآمدی شهرداری بوده و 10 درصد درآمدها نیز شامل سایر سازمان‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری زنجان چند سرفصل اساسی دارد و در تدوین بودجه سعی شده که به‌صورت چابک و شفاف بوده و پیوستی برای احصا و پیگیری اجرای پروژه‌ها داشته باشد، اظهار داشت: 236 میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ترافیک و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، 155 میلیارد تومان برای محیط زیست و خدمات شهری، 160 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز در نظر گرفته شده و سایر هزینه‌های متفرقه نیز 36 میلیارد تومان است.

*‌ هدف از کاهش ردیف کمیسیون ماده 100 در بودجه شهرداری، تلاش بر کاهش تخلفات ساختمانی است

حسین حمزه‌لوپاک، نایب‌رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذارب شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به آسیب‌شناسی شورای ششم از بودجه شهرداری زنجان گفت: پراکندگی در ردیف‌ها یکی از اشکالات بودجه سال‌های قبل بود که ماموریتی برای یک سازمان تعریف می‌شد اما اعتبار آن در سازمان دیگر لحاظ می‌شد.

وی افزود: بر این اساس به شهرداری پیشنهاد شد که ردیف‌ها متمرکز شوند که این کار سبب کاهش ردیف‌ها شد ضمن اینکه با کاهش ردیف بودجه کمیسیون ماده 100 تلاش بر کاهش تخلفات ساختمانی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر