logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۵۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی استان زنجان تنها یک درصد است

سهم-گردشگری-در-تولید-ناخالص-داخلی-استان-زنجان-تنها-یک-درصد-است
استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی استان زنجان تنها یک درصد است گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده برای سال‌‌های آینده این سهم با پشتیبانی بخش گردشگری افزایش خواهد یافت.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی استان برای سال آینده ارتقا سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی است، اظهار داشت: برنامه مفصلی در این خصوص برای سال آینده اندیشیده شده است که هفته آینده نهایی می‌شود.

وی افزود: رویکرد این برنامه این است که استان زنجان در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و به چه موقعیتی باید به لحاظ کمی دست یابیم.

استاندار زنجان با تاکید بر این که بخش گردشگری و میراث فرهنگی با توجه به داشته‌هایم در استان برای بنده بسیار مهم است، گفت: باید ما نیز همانند استان‌های دیگر که از میراث فرهنگی صیانت می‌کنند بتوانیم با توجه به داشته‌های استان از میراث فرهنگی تولید ثروت کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه سهم استان از گردشگری تنها ۱ درصد است که این رقم بسیار پایین است، تصریح کرد: تلاش ما این است که در سال آینده بتوانیم این سهم ناچیز را ارتقا دهیم و این امر با برنامه‌ریزی‌های اصولی و پشتیبانی از بخش گردشگری یقینا میسر خواهد شد.

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد در ارتباط با بند الف تبصره ۱۸ بود که، در ارتباط با وام‌های تکلیفی برای بانک‌ها بود، گفت: با توجه به اورده‌ای که دولت به بانک‌ها ارائه داده است، حجم زیادی اعتبار در اختیار صنعتگران و متقاضیان مختلف دستگاه‌های مختلف مصوب شده تا در اختیارشان قرار گیرد و امروز نقطه انتهایی مصوبه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

وی در ارتباط با این موضوع که چرا زنجان به عنوان مقصد گردشگری نیست و تنها مسیر عبوری برای گردشگران است، عنوان کرد: سعی ما این است تا زنجان را به مقصد گردشگری تبدیل کنین و در این راستا از تمام پتانسیل‌های موجود به نحو مطلوب استفاده خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر