logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۵۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش موج رسا از اجرای پایلوت پنجره واحد دولت هوشمند در زنجان؛

تفاهمنامه‌ای برای جبران عقب‌ماندگی‌ها/ معاون استاندار: ظرفیت و زیرساخت‌ برای ارائه خدمات الکترونیک در استان زنجان وجود دارد

تفاهمنامه‌ای-برای-جبران-عقب‌ماندگی‌ها-معاون-استاندار:-ظرفیت-و-زیرساخت‌-برای-ارائه-خدمات-الکترونیک-در-استان-زنجان-وجود-دارد
پنجره واحد خدمات دولت هوشمند طبق تفاهمنامه استانداری زنجان و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان پایلوت در این استان اجرا می‌شود تا خدمات دستگاه‌های مختلف به‌صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.

به گزارش موج رسا; تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که در سال آینده حداقل 30 درصد خدمات خود را از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی ارائه کنند. پنجره واحد دولت هوشمند به عنوان پایلوت در استان زنجان به مرحله اجرا رسیده و تفاهمنامه‌ای در این راستا بین استانداری زنجان و سازمان فناوری اطلاعات ایران منعقد شده که قرار است به ارائه خدمات ملی و محلی استان در قالب پنجره واحد خدمات دولت هوشمند منجر شود.

طبق آیین‌نامه اجرایی تحقق دولت الکترونیک، خدماتی که در سطح ملی هستند باید با خدمات محلی در استان‌ها تلفیق و به‌صورت یکپارچه به مردم ارائه شود که همه دستگاه‌ها و بازوهای محلی آن در استان‌ها برای اجرای این طرح باید به میدان بیایند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران، متعهد شده که خدمات دولت الکترونیک در سطح ملی و استانی را استانداردسازی کند و قرار است همه خدمات ملی و محلی استان از این طرح در قالب پنجره واحد خدمات هوشمند دولت الکترونیک ارائه شود و در این ارتباط از دانش و توان شرکت‌های فعال در عرصه فناوری اطلاعات استان هم بهره‌مند خواهد شد.

*‌ ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک وجود دارد

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در خصوص اجرای پایلوت پنجره واحد دولت هوشمند در استان زنجان به خبرنگار موج رسا؛ گفت: اجرای این طرح را به مرور آغاز می‌کنیم و اولین جلسه نیز طی روزهای آینده برگزار می‌شود و خدماتی که دستگاه‌های اجرایی دارند به این پنجره واحد اضافه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات هوشمند هر زمانی که دستگاه‌ها آمادگی داشتند و خدمات را اضافه کردند، قابل انجام است و تعللی در این زمینه وجود ندارد و به مرور اجرا می‌کنیم، اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران، سرویسی به عنوان پنجره خدمات واحدهای دولتی دارد که خدمات موجود در دستگاه‌های زنجان در آن اضافه می‌شود تا قابل ارائه باشد.

شهامی با بیان اینکه اجرای این طرح به نوعی یکپارچه‌سازی خدمات است، خاطرنشان کرد: اجرای پایلوت ارائه خدمات، بخشی از سرویس کار سازمان فناوری اطلاعات ایران بوده و یکی از بندهای تفاهمنامه است.

وی افزود: موضوع اصلی تفاهمنامه شامل توسعه خدمات دولت الکترونیک، توسعه امنیت اطلاعات و ارائه خدمات دولتی در استان بوده و هر موضوع دیگری که سازمان فناوری اطلاعات ایران بخواهد در کل کشور پیاده کند، پایلوت آن در زنجان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در خصوص مدت اجرای تفاهمنامه با بیان اینکه زمان خاصی تعیین شده و استان زنجان کمک خود را برای اجرای این طرح می‌کند، گفت: عقب‌مادنگی‌های زیادی در پنجره دولت الکترونیک که خدمات به‌صورت الکترونیک ارائه می‌شود، داریم در حالی که ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی را داریم اما این کار تاکنون انجام نشده است.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح، عزم و اراده جدی در تمام دستگاه‌ها می‌خواهد و هدف این است که ظرفیت‌های بالقوه با اجرای این تفاهمنامه، بالفعل شود.

شهامی با بیان اینکه موضوعات زیادی در ادارات وجود دارد که مردم درگیر آن هستند، خاطرنشان کرد: صدور مجوزها و استعلام‌ها از جمله این مسائل است که به‌صورت دستی انجام می‌شود در حالی که به راحتی می‌تواند تبدیل به الکترونیک شود.

وی تصریح کرد: هر موضوعی که در زمان همکاری با سازمان فناوری اطلاعات داریم در زمان اجرای تفاهمنامه از امکانات این سازمان به استان آورده و حداکثر استفاده را می‌کنیم.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در زمان امضای تفاهمنامه پنجره واحد خدمات الکترونیکی گفت: تلاش خواهیم کرد تا خیلی از خدمات و سرویس‌هایی که دستگاه‌های دولتی در استان ارائه می‌دهند مثل سرویس‌های شهرداری و ادارات مختلف را بر روی فضای ابری دولت به‌صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد که به مرور زمان (ماهانه، دوماه و سه‌ماه) حرکت مثبتی در ارائه سرویس‌های دولت الکترونیک به مردم داشته باشیم.

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در زمان امضای این تفاهمنامه گفت: خوب است که خدمات استانی در یک استانی که استعداد و آمادگی لازمه را دارد را بتوانیم در کنار هم قرار دهیم تا مردم آن استان بتوانند خدمات دولت الکترونیک را در یک سطح بلوغ بالاتری نسبت به شرایطی که امروز در کشور هستیم، لمس کنند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر